شناسهٔ خبر: 43019042 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بین الملل

اردوغان مردم ارمنستان را به قیام علیه رهبرانشان فراخواند/اعلام آمادگی ایران برای برقراری آتش‌بس میان آذربایجان و ارمنستان

رییس جمهوری ترکیه امروز( یک شنبه) از مردمان ارمنستان خواست تا آينده خود را بدست بگیرند و علیه نخست وزیر کشورشان باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه از مردم ارمنستان خواست تا آینده خود را از دست دولتی بگیرند که" آنها را بسوی فاجعه سوق می دهد" و آنهایی که از این مقام مانند عروسک خیمه شب بازی استفاده می کنند.

این اظهارنظر از طرف اردوغان در پی درگیری اخیر بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه ناگورنو- قره باغ مطرح شده است.

اردوغان در توئیتر نوشت:در حالیکه من از مردم ارمنستان می خواهم که آینده خود را از دست دولت که آنها را به فاجعه سوق می دهد و افردی که از آن مانند عروسک خیمه شب بازی استفاده می کنند، بیرون بکشند، ما همچنین از تمام جهان می خواهیم که در نبرد با تهاجم و بی رحمی ، در کنار جمهوری آذربایجان باشند.

پس از درگیری های امروز، ارمنستان حکومت نظامی اعلام و جمعیت این کشور را بسیج کرده است. ترکیه دولت ایروان را بابت آنچه که اقدامات تحریک آمیز علیه جمهوری آذربایجان توصیف کرد، مورد انتقاد شدید قرار داده است.

اعلام آمادگی ایران برای برقراری آتش‌بس میان آذربایجان و ارمنستان

سخنگوی وزارت امور خارجه آمادگی ایران برای استفاده از همه ظرفیت های خود به منظور برقراری آتش بس و آغاز گفت‌وگو میان طرفین درگیری در آذربایجان و ارمنستان را اعلام کرد.

آتش‌بس میان آذربایجان و ارمنستان,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,اخبار بین الملل

به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در ارتباط با درگیری‌های نظامی به وقوع پیوسته بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان  اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از نزدیک و با نگرانی درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان را دنبال می‌کند و ضمن دعوت طرفین  به خویشتنداری، خواستار توقف فوری درگیری ها و آغاز گفت‌وگو میان دو کشور  است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین آمادگی کشورمان برای استفاده از همه ظرفیت های خود به منظور برقراری آتش بس و آغاز گفتگو ها میان طرفین را اعلام کرد.

نظر شما