شناسهٔ خبر: 43000041 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری

۱۲ طرح دریایی و بندری در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید

۱۲ طرح دریایی و بندری در سطح استان هرمزگان به ارزش ۱۴۰۰ میلیارد ریال با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -



اسحاق جهانگیری، گفت: با وجود اینکه تحریم‌ها، سختی‌های زیادی را برای مردم کشورمان بوجود آورد اما از دل این بحران‌ها فرصتی برای افزایش ظرفیت تولید و توان کشور به‌ دست آمد و چرخ اقتصاد کشور را به چرخش درآورده است.
وی افزود: دشمن در سال ۹۷ گمان می‌کرد با تحریم و جنگ اقتصادی، کشور ایران را به زانو درمی آورد، امام با مدیریت صحیح و توانمندی داخلی، نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرد.
وی بیان داشت: آمریکایی‌ها گمان می‌کردند با تحریم نمی‌توانیم نفت و کالاهای غیرنفتی را بفروش برسانیم اما این در حالی که است که در شرایط تحریم هم صادرات کشور ادامه دارد.
معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار داشت: تلاش مسئولان و فعالان بخش تولید و اقتصاد کشور نیز بر صادرات مفید متمرکز است، به این شکل که ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور بازگردد.
جهانگیری ادامه داد: برای حمایت از تولید از سال ۹۷ تصمیم گرفتیم کالاهای وارداتی طبقه‌بندی شوند و ورود کالاهایی که در کشور تولید می‌شوند، نیز ممنوع اعلام شد.
وی به ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز ‌اشاره کرد و گفت: برای رونق در اقتصاد کشور نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم و باید فضای اطمینان بخش و مطمعنی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مهیا کنیم.
معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: دشمنان باید با زبان احترام با مردم ما سخن بگویند و تهدیدات را برنمی‌تابیم.
وی همچنین به موضوع کرونا ‌اشاره کرد و گفت: در شرایط کرونایی نیز با وجود رشد منفی بسیاری از کشورهای دنیا، در حوزه صنعت کشور رشد دو و نیم درصدی را شاهد بودیم.
مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان هم در این مراسم گفت: برای احداث این طرح‌های بندری در مجموع هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
علیرضا محمدی کراجی ران، افزود: این طرح‌ها شامل پایانه ترانزیت و صادراتی، احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، احداث ۱۲ پست اسکله شناور گردشگری در شش نقطه تعیین شده از سواحل استان، نوسازی اسکله ۱۶ تا ۲۰ بندر شهید رجایی، نوسازی خطوط ریلی خط چهار راه آهن بندر شهید رجایی و تحویل و بهره‌برداری از یک فروند بارج جمع‌آوری آلودگی و قایق تناب گیر است.
وی با بیان اینکه چندین پروژه مخابراتی نیز در جریان این بازدید به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۳۱۲ نفر به صورت مستقیم ‌اشتغالزایی شده است.
بهره‌برداری ازمرحله دوم فولادسازی
 شرکت فولاد کاوه جنوب کیش
همچنین دیروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج ‌فارس در غرب بندرعباس به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب در مراسم بهره‌برداری از این طرح گفت: مرحله دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با سرمایه‌گذاری ۳۱۱ میلیون یورو از سوی بنیاد مستضعفان در مدار تولید قرار گرفته است.
علی دهاقین، افزود: با بهره‌برداری از مرحله دوم این مجموعه فولادی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید شمش در کشور و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اضافه شده و ظرفیت تولید در این شرکت به سالانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن شمش فولادی خواهد رسید.
وی با بیان اینکه با احتساب ظرفیت تولید در مرحله دوم فولاد کاوه جنوب کیش، سهم تولید فولاد در این شرکت حدود ۱۰ درصد تولید فولاد کشور افزایش می‌یابد، ادامه داد: این میزان تولید باعث می‌شود تا رتبه فولاد کاوه جنوب کیش در میان تولید کنندگان فولاد کشور از  جایگاه هفتم به چهارم ارتقا یابد.
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب، با تاکید بر احداث مرحله دوم فولاد کاوه جنوب کیش در سال جهش تولید و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور یک خط تولید فولادی به صورت کامل به دست متخصصان ایرانی انجام شد و این موفقیت بزرگ، در شرایطی به دست آمد که کشور و صنعت فولاد ایران تحت سخت‌ترین تحریم‌های خارجی قرار داشت.
دهاقین، با‌ اشاره به نقش احداث مرحله دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در ‌اشتغال‌زایی نیروهای بومی استان هرمزگان اضافه کرد: با راه‌اندازی از  این واحد صنعتی برای ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۶ هزار و ۴۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم ‌اشتغال‌زایی شده است.
این مسئول یادآورشد: همچنین با بهره‌برداری از مرحله دوم این مجموعه صنعتی، ۱.۲ میلیون تن به ظرفیت تولید شمش در کشور و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اضافه می‌شود و ظرفیت تولید در این شرکت به سالانه ۲.۴ میلیون تن شمش فولادی خواهد رسید.
وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری برای احداث مرحله دوم فولاد کاوه جنوب کیش بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان بوده و در آینده با راه‌اندازی کارخانه‌های کنسانتره و گندله به تکمیل زنجیره تولید فولاد منجر می‌شود.
افتتاح بیمارستان 130 تختحوابی «علی شریعتی» در بندرعباس
بیمارستان 130 تختخوابی فوق تخصصی زنان و زایمان با حضور جهانگیری در بندر عباس افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، در هفتمین آیین بهره‌برداری از پروژه‌های پویش ره سلامت، بیمارستان 130 تختخوابی دکتر علی شریعتی که بیمارستان فوق‌تخصصی زنان و زایمان بشمار می‌رود، با حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و حریرچی معاون کل وزارت بهداشت به بهره‌برداری رسید.
این بیمارستان با ظرفیت 130 تخت‌خواب با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد تومان در زمینی به مساحت 10 هزار و 660 مترمربع ساخته شده است.
با بهره‌برداری از این بیمارستان که بخش عمده‌ای از پروژه عمرانی و تجهیز آن در ماه‌های اخیر صورت گرفته، نیاز بیش از 1.6 میلیون نفر از جمعیت هرمزگان به خدمات فوق تخصصی حوزه زنان و زایمان و بیش از 500 هزار نفر از جمعیت استان‌های مجاور که خدمات درمانی خود را از استان هرمزگان دریافت می‌کنند، مرتفع می‌شود.
در این واحد بیمارستانی دارای اورژانس، پنج اتاق عمل مجهز، بخش زایمان، بخش مراقبت پس از زایمان، بخش مادران پرخطر، ICU و NICU، بخش نوزادان، رادیولوژی، آزمایشگاه، بخش زنان، بخش بستری و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی است که به موازات ساخت این بیمارستان، اقدامات لازم به منظور جذب نیروی انسانی مورد نیاز آن نیز صورت گرفته است.

برچسب‌ها:

نظر شما