شناسهٔ خبر: 42996847 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

تقابل بهترین خط حمله آسیا با زوج گلزن خط دفاعی پرسپولیس

حامد وفائی

تقابل بهترین خط حمله آسیا با زوج گلزن خط دفاعی پرسپولیس بی شک صحنه های جالبی را در بازی فردا شب پرسپولیس و السد رقم خواهد زد

صاحب‌خبر -

جدال پرسپولیس و السد و تقابل خط حمله آتشین تیم قطری مقابل مدافعان گلزن پرسپولیس، صحنه های جالبی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش طرفداری، دو تیم پرسپولیس و السد در حالی به مصاف هم می روند که هر دو تیم آمار بیشترین تعداد پاس را از آن خود کرده اند. موضوعی که نشان می دهد هر دو تیم با حوصله سعی دارند با چرخش توپ از خط دفاع تا حمله، درهای طلایی را برای باز کردن دروازه حریف باز کنند. 

طبق آمار منتشر شده پرسپولیس تا به این جای کار و در این مسابقات ۳۰۶۸ پاس رد و بدل کرده اند و در این زمینه بهترین تیم آسیا هستند و جالب این که السد قطر، با ثبت ۲۹۵۸ پاس در رده دوم قرار گرفته است.

خط دفاعی پرسپولیس مقابل بهترین خط حمله آسیا

خط حمله تیم السد قطر تا به این جای کار 14 گل به ثمر رسانده است. یک آمار خیره کننده که نشان از قدرت تهاجمی این تیم دارد. هرچند که این آمار به خودی خود نمی تواند حکم به برتری شاگردان ژاوی دهد چرا که پرسپولیس همین چند روز قبل الشارجه را که از نظر گل زده تنها یک گل با السد اختلاف داشت را با قدرت و اقتدار کامل شکست داد. 

4 گل السد در این بازی ها توسط بغداد بوجناح به ثمر رسیده و جالب این که این مهاجم مراکشی 3 پاس گل هم داده است. در رتبه بعدی حسن الهیدوس و اکرم عفیف قرار دارند که هرکدام 3 گل به ثمر رسانده اند. ضمن این که دیگر بازیکنان این تیم هم نشان داده اند از شم گلزنی خوبی برخوردارند. نفراتی چون تاباتا و هاشم علی که نشان داده اند می توانند خط دفاعی حریفان را به راحتی به هم بریزند. در مجموع ژاوی برای پیروزی مقابل پرسپولیس روی مثلث خطرناک تیمش یعنی بغداد بونجاح، اکرم عفیف و کازورلا حساب باز کرده است.

آمار فوق العاده پرسپولیس در خط دفاعی

پرسپولیس اگرچه خط حمله خوبی دارد و در مجموع بازی ها توانسته 8 بار گلزنی کند اما بی شک نقطه قوت پرسپولیس به استحکام خط دفاعی این تیم مربوط می شود. خط دفاعی تا به این جای کار تنها 5 گل دریافت کرده و جالب این که در دور جدید بازی ها و طی 4 بازی اخیر فقط یک بار دروازه اش باز شده است. آن هم از روی نقطه پنالتی!

زوج گلزن سید جلال حسینی و شجاع خلیل زاده

 تردید نداشته باشید، بغداد بوجناح بیش از هر بازیکنی در آسیا، از دو مدافع میانی پرسپولیس که در سال های اخیر زوج قدرتمند این تیم در مرکز خط دفاعی را تشکیل داده اند، هراس دارد. زوج شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی که به نظر می رسد فردا عصر مقابل خط دفاعی السد به میدان می روند. فراموش نکنیم سیدجلال حسینی و شجاع خلیل زاده مجموعا 10 بار برای پرسپولیس در رقابت های آسیایی گلزنی کرده اند و به همین دلیل ژاوی به خوبی می داند غفلت از هرکدام از این نفرات برای او و تیمش خودکشی محسوب می شود.

 

همچنین بخوانید:

لیگ قهرمانان آسیا | مثلث رعب آور السد، عصای دست ژاوی

گل های شجاع خلیل زاده، دیاباته و میرزایی بین بهترین گل های هفته لیگ قهرمانان آسیا

ترین های لیگ قهرمانان آسیا | شجاع خلیل زاده همچنان در رتبه اول پاس کوتاه؛ لک در صدر با 3 کلین شیت

 

نظر شما