شناسهٔ خبر: 42981719 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اخبار انتخاباتی 2020 آمریکا؛

رقابت تنگاتنگ ترامپ و بایدن در ایالتهای چرخشی آمریکا/ترامپ: تقلب شود؛ انتقال قدرت منتفی است!

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-نتایج نظرسنجی های انجام شده در ایالتهای حساس و کلیدی آمریکا نشاندهنده پیشتازی نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رویترز، نتایج نظرسنجی رویترز / ایپسوس که در ایالت‌های کلیدی و به شدت رقابتی آمریکا انجام شده است، نشان می‌دهد که رقابت برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری آمریکا در این ایالات بیش از آنچه که نتایج بررسی‌های ملی نشان می‌دهد، تنگاتنگ است.
طبق نتایج بدست آمده از این نظرسنجی، در شش ایالت مهم و کلیدی (فلوریدا، کارولینای شمالی، آریزونا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین) «جو بایدن» دموکرات تنها با اختلاف اندک پیشتاز این رقابتهاست.
این نظرسنجی آنلاین که اوایل ماه سپتامبر انجام و نتایج آن طی هفته جاری منتشر شد، نشان می‌دهد که رقابت بایدن و «دونالد ترامپ» در میان رأی دهندگان احتمالی در ایالات فلوریدا و کارولینای شمالی بسیار تنگاتنگ است. بایدن با اختلاف یک درصدی در آریزونا، 3 درصدی در پنسیلوانیا و 5 درصدی در ویسکانسین و میشیگان از ترامپ پیشتاز است.
این ایالات مهم و کلیدی آمریکا با توجه به اندازه جمعیت و احتمال چرخش به سوی هریک از احزاب، در تعیین نامزد برنده در انتخابات سوم نوامبر نقشی اساسی ایفا می‌کنند. در هرکدام از این ایالات، اختلاف آرا میان دو نامزد اندک یا در حدود خطای نمونه گیری بود که این نشان می‌دهد هیچکدام از این دو نامزد از برتری آشکار بر رقیب خود برخوردار نیست.
این در حالی است که در سطح ملی، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی رویترز / ایپسوس نشان می‌دهد که بایدن در میان تمام رأی دهندگان احتمالی از برتری 8 درصدی برخوردار است.

ترامپ: تقلب شود؛ انتقال قدرت منتفی است!
رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید برنده انتخابات پیش رو کسی جز او نیست مگر اینکه تقلب رخ دهد و اگر چنین شود؛ او آنقدر احمق نیست که قدرت را واگذار کند.
به گزارش دیلی میل، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است برنده نهایی رقابت 3 نوامبر (13 آبان) است مگر اینکه در این میان تقلبی رخ دهد.
به گفته وی، تنها راه بازنده شدن او مکر و حیله دموکرات‌ها در روند رای‌گیری غیابی (پُستی) است.
با این حال، وی مدعی شد اگر نتیجه انتخابات را به جو بایدن رقیب دموکرات، واگذار کند؛ انتقال قدرت به روشی دوستانه انجام می‌شود- اظهارنظری که در تناقض با گفته‌های وی مبنی بر بروز تقلب و تخلف انتخاباتی است.
وی در این باره افزود: ما خواستار انتقال قدرت به روشی بسیار دوستانه هستیم ولی نمی‌خواهیم علیه ما تقلب شود. در حالی که می‌دانیم تقلب صورت گرفته؛ نمی‌توانیم احمق‌بازی در بیاوریم و بگوییم «اوه، بیایید قدرت را انتقال دهیم».
ترامپ پیشتر از  پاسخ به سوالی مبنی بر واگذاری صلح‌آمیز قدرت طفره رفته بود و به نظر می‌رسد توضیحات اخیر که مثل همیشه با تناقض‌گویی همراه است، با هدف آرام کردن افکار عمومی انجام شده باشد.
طفره رفتن وی از  این سوال به قدری نگران‌کننده بود که  روز پنجشنبه، «کایلی مک انانی» سخنگوی کاخ سفید، در نشستی خبری در پاسخ به گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال عدم کناره گیری ترامپ در صورت شکست، گفت که وی نتیجه «انتخابات آزاد و عادلانه» را قبول خواهد کرد.
اما مسئله این است که از هم اکنون، ترامپ با طرح احتمال وقوع تقلب، درباره اصل آزادی و عدالت انتخاباتی تردید کرده تا به نگرانی‌ها درباره آنچه که بعد از اعلام نتایج آراء رخ می‌دهد بیفزاید

جو بایدن، پوتین را تهدید کرد!
نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با متهم کردن روسیه به دخالت در انتخابات 2020، مدعی شد که در صورت پیروزی، پوتین را وادار به پاسخگویی خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را از عواقب دخالت در روند انتخاباتی 2020 برحذر داشت.
وی در مصاحبه با «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» مدعی شد: پیامم برای پوتین این است که اگر انتخاب شوم، وارد عمل خواهم شد چرا که این دخالت انتخاباتی به منزله نقض حاکمیت آمریکا است.
بایدن در ادامه تهدیدهای خود افزود: قبلاً هم گفته‌ام و بار دیگر هم تکرار می‌کنم که ترامپ خیلی علاقه دارد که پوتین همچنان همین راه را ادامه دهد. اما من به شما قول می‌دهم، به شما قول می‌دهم اگر پیروز شدم به دلیل دخالت در حق حاکمیت آمریکا، عواقبی در انتظار پوتین خواهد بود.
تا انتخابات 2020 آمریکا که موعد آن 13 آبان است، فاصله زیادی باقی نمانده و نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه این رقابت، با انگیزه جلب آرای مردمی، به اتهام‌زنی علیه یکدیگر روی آورده‌اند. برای مثال در حالی که بایدن رقیب جمهوریخواه را به تبانی با روسیه متهم می‌کند؛ ترامپ هم طرف مقابل را دست‌نشانده چین می‌داند. این در حالی است که مسکو و پکن بارها هشدار داده‌اند که احزاب آمریکایی نباید حین تسویه حساب داخلی، پای بازیگران خارجی را وسط بکشند.

وکیل سابق ترامپ: او قدرت را مسالمت آمیز تحویل نمی دهد
وکیل سابق رئیس جمهور آمریکا می گوید اگر او در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر شکست بخورد، انتقال قدرت به صورت مسالمت آمیز انجام نمی شود زیرا او حاضر به دست کشیدن از این جایگاه نیست.
 بعد از امتناع «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از متعهد شدن به انتقال مسالمت آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات پیش رو، «مایکل کوهن» وکیل سابق او در این باره هشدار داد.
کوهن  در مصاحبه با شبکه « سی اِن اِن » در پاسخ به سوالی در این باره گفت: «اگر او (ترامپ) شکست بخورد، هرگز انتقال قدرت، مسالمت آمیز انجام نخواهد شد. او دست از این قدرت نمی کشد. او به سادگی قدرت را تحویل نمی دهد».
وی با بیان اینکه ترامپ هر کاری در توانش باشد انجام می دهد تا از قدرت کنار نرود، توضیح داد: «درباره چیزی که او [اکنون] انجام می دهد فکر کنید، هیچ تفاوتی با زمانی که او در حال احداث یک ساختمان است ندارد. او در حال ایجاد بنیانی از این استدلال است که با رفتن به دیوان عالی، اعتبار [نتیجه] رأی گیری را به چالش بکشد».
وکیل ترامپ در ادامه او را «استاد فرافکنی» توصیف کرده و گفت علی رغم اینکه خودش در حال مداخله در روند انتخابات سالم است اما دیگران را به دخالت در این مسئله متهم می کند.
ترامپ بامداد پنجشنبه طی سخنرانی در کاخ سفید با امتناع از متعهد شدن به انتقال مسالمت آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات، گفته بود: «باید ببینیم چه پیش می آید... صندوق های رأی فاجعه و خارج از کنترل هستند.
کوهن این وضعیت را قبلا پیش بینی کرده بود. او زمانی که در تاریخ بیست وهفتم فوریه 2019 در جلسه استماع کنگره شرکت کرده بود، گفت: «با توجه به تجربیاتی که از کار کردن برای ترامپ دارم، نگران هستم که اگر او انتخابات 2020 را ببازد، هرگز انتقال قدرت، مسالمت آمیز نخواهد بود»

پلوسی بار دیگر از بایدن خواست در مناظره با ترامپ شرکت نکند
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری درخواست کرد در مناظره انتخاباتی با رئیس جمهور این کشور شرکت نکند.
 «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه از «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده این کشور خواست در مناظره تلویزیونی در مقابل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شرکت نکند.
به نوشته روزنامه « ایندیپندنت »، پلوسی در مصاحبه ای گفت: «نه اینکه فکر کنم [بایدن] عالی ظاهر نخواهد شد، فقط فکر می کنم که رئیس جمهور [ترامپ] به حقیقت و واقعیت اعتقادی ندارد و حرف های چند روز اخیرش واقعاً نشان می دهد که به قانون اساسی ایالات متحده نیز اعتقادی ندارد».
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: «چرا باید [بایدن] به خودش زحمت بدهد؟ او (ترامپ) حقیقت را بیان نمی کند، او به قانون اساسی متعهد نیست».
پلوسی اردیبهشت ماه از بایدن اعلام حمایت کرده و گفت: «در حالی که ما با ویروس کرونا مواجه هستیم، جو صدای منطق و هوشیاری بوده و مسیر روشنی برای رهبری ما به منظور خروج از این بحران دارد».
با این حال بایدن در سخنرانی های انتخاباتی خود گاف های متعددی داده و از سوی ترامپ «جو خوابالو» نام گرفته است.
پلوسی که پیشتر نیز از بایدن خواسته بود از مناظره با ترامپ امتناع کند، این بار نیز بدون اشاره به گاف های نامزد دموکرات ها و شبهاتی که پیرامون سلامت عقلی او وجود دارد، این درخواست را مطرح کرد.
نتایج یک نظرسنجی جدید در 6 ایالت کلیدی آمریکا نشان می دهد اکثریت رأی دهندگان بالقوه در این کشور نسبت به متناسب بودن توانمندی های ذهنی (روان شناختی) هر دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا با توانمندی های مورد نیاز برای تصدی این سمت تردید دارند.

ترامپ: شاید پیروز انتخابات آمریکا تا چند ماه مشخص نشود
رئیس جمهوری آمریکا گفت، شاید آمریکایی ها تا چند ماه ندانند پیروز انتخابات ریاست جمهوری نوامبر چه کسی است و علت آن مناقشه بر سر آرای پستی است؛ او از متدی انتقاد دارد که شاید امسال مورد استفاده بیش از نیمی از رای دهندگان آمریکایی باشد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، کارشناسان انتخاباتی گفته اند، پس از انتخابات سوم نوامبر احتمالا چندین روز زمان لازم است تا پیروز میدان مشخص شود چرا که مقام ها برای شمارش آرای پستی که بعد از روز انتخابات می رسند، به زمان احتیاج دارند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا جمعه در گردهمایی ویرجینیا گفت، ترجیح می دهد به سرعت متوجه شود که در انتخابات برده یا باخته است، به جای اینکه منتظر بماند تا آرای پستی برسند. او گفت: دوست دارم تلویزیون تماشا کنم و این را بشنوم که پیروز انتخابات... است، خب؟ شاید شما این را برای چندین ماه نشنوید چون این روند یک آشوب است.
ترامپ گفت: بسیار امری بعید است که شما در شب انتخابات متوجه پیروز انتخابات شوید. ممکن است من پیشتاز باشم و بعد آنها همینطور رای و رای و رای بگیرند. زیرا اکنون آنها این را می گویند که آراء ممکن است با تاخیر بیاید.
براساس احکام دادگاه ها در این ماه، مقام ها در ایالات های مهم میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین و کارولینای شمالی اجازه دارند آرایی که بعد از سوم نوامبر می رسند و تا روز انتخابات ارسال شده بودند، شمارش کنند.
نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد، بیشتر دموکرات ها به نسبت جمهوری خواهان قصد دارند به صورت پستی رای بدهند تا آلوده به کووید-19 نشوند و از شلوغی شعبه های اخذ رای دور بمانند. کمپین ترامپ با طرح شکایاتی در چندین ایالات برای محدود کردن رای دهی پستی تلاش می کند.
رئیس جمهوری آمریکا در روزهای اخیر از تعهد به انتقال مسالمت آمیز قدرت، در صورت شکست در انتخابات مقابل جو بایدن دموکرات امتناع کرده و گفته است، او پیش بینی می کند که دیوان عالی آمریکا در نهایت شخص پیروز را معرفی کند.

 رای دهندگان خواستار تعطیلی شبکه های اجتماعی شدند
 همزمان با بالا گرفتن اتهامات درباره امکان تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 در آمریکا و افزایش نگرانی ها در این باره و نیز نتیجه انتخابات، بیش از نیمی از رای دهندگان جمهوریخواه و دموکرات آمریکا خواستار تعطیلی کامل خدمات شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک و توئیتر در هفته انتخابات در این کشور هستند.
 روزنامه واشنگتن تایمز گزارش داد: از میان هزار نفر از رای دهندگان شرکت کننده در نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو، 52 درصد گفتند که از توقف فعالیت فیس بوک و توئیتر در هفته انتخابات حمایت می کنند.
54 درصد از رای دهندگان دموکرات و 51 درصد از رای دهندگان جمهوریخواهان از گزینه تعطیلی فعالیت شبکه های اجتماعی در انتخابات نوامبر (آبان) حمایت کردند.
 نتایج این نظرسنجی نشان داد: 62 درصد از رای دهندگان گفتند مطمئن نیستند که شرکت های رسانه های اجتماعی بتوانند از ارائه اطلاعات غلط در طول انتخابات جلوگیری کنند در حالی که 91 درصد بر این باورند این شبکه ها باید اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط انجام دهند.
این نظر سنجی با مشارکت گروه فناوری مسئولیت پذیر انجام شده که در مبارزه با گسترش اطلاعات غلط از طریق اینترنت متمرکز است.
بر اساس گزارش مرکز فناوری مسئولیت پذیر؛ نظرسنجی اخیر در دوره زمانی 10 تا 14 سپتامبر (20 تا 24 شهریور) با ضریب خطای مثبت و منفی 3.1 درصد انجام شده است.
برخی دیگر از نظرسنجی ها که به تازگی انجام شده اند نشان می دهند اکثریت آمریکایی ها بر این باورند شرکت های رسانه های اجتماعی باید در سیاست های خود با توجه به محتوای سیاسی آنها بازنگری کنند.
مرکز تحقیقات پیو روز پنجشنبه گزارش داد بیش از نیمی از 10 هزار نفر از رای دهندگان این مرکز در نظرسنجی دیگری گفته اند که شرکت های رسانه های اجتماعی باید آگهی های سیاسی را متوقف کنند.

ترامپ ببازم هم قدرت را تحویل بایدن نمیدهم    
«جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سخنان رئیس جمهور این کشور درخصوص عدم تحویل مسالمت آمیز قدرت درصورت شکست در انتخابات را محکوم کرد.
به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، بایدن در واکنش به اظهارات چهارشنبه شب «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت: «ما در چه کشوری زندگی می کنیم؟»
نامزد حزب دموکرات افزود: «برایم خنده دار است. ببینید، او نامعقول ترین حرف ها را به زبان می آورد. نمی دانم در این باره چه بگویم اما [این حرف های ترامپ] مرا غافلگیر نمی کند».
 علاوه بر بایدن، سخنگوی کارزار انتخاباتی او نیز چهارشنبه شب در واکنش به این اظهارات ترامپ گفت: «مردم آمریکا درباره این انتخابات تصمیم می گیرند و دولت ایالات متحده کاملاً قادر است متجاوزین را از کاخ سفید بیرون کند».
 در پاسخ به سوالی درباره تعهد وی به انتقال مسالمت آمیز قدرت در صورت شکست خوردن در انتخابات گفت: «باید ببینیم چه پیش می آید... صندوق های رأی فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگویم، انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم [ریاست جمهوری من را] خواهیم داشت».
ترامپ اما در ادامه به صورت ناگهانی صحبت های خود را قطع کرده و گفت باید برای پاسخ دادن به یک تماس تلفنی فوری، نشست خبری را ترک کند.
این در حالی است که رأی گیری زودهنگام برای انتخاب رئیس جمهور آمریکا از پنج روز پیش در ایالت های «مینه سوتا»، «ویرجینیا»، «داکوتای جنوبی» و «وایومینیگ» آغاز شده است. 

ساعت و تاریخ برگزاری اولین مناظره ترامپ و بایدن
ساعت و تاریخ اولین مناظره‌ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام شد: 4:15 صبح چهارشنبه نهم مهر به وقت تهران
 مناظره‌ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را ساعت 4:15 صبح چهارشنبه نهم مهر به وقت تهران برگزار خواهد شد.
کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی آمریکا (سی‌پی‌دی)  اعلام کرد، در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری، این کشور بین دونالد ترامپ رئیس‌جمهور و نامزد جمهوری‌خواه و جو بایدن نامزد دموکرات، درباره 6 موضوع از آنها پرسش می‌شود.
طبق اعلام این کمیسیون، از ترامپ و بایدن درباره موضوعات مرتبط با همه‌گیری ویروس کرونا، جنجال‌ها درباره انتخاب جایگزین «راث بیدر گینسبرگ» قاضی دیوان عالی آمریکا و وضعیت اقتصادی این کشور سوالاتی مطرح می‌شود.
کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی آمریکا تمرکز مناظره هشتم مهرماه که در «کلیولند» ایالت اوهایو برگزار می‌شود، این 6 موضوع زیر است:

رقابت بایدن و ترامپ نزدیک تر از آن چیزی است که نظرسنجی ها نشان می دهند
نظرسنجی هایی که رویترز/ایپسوس در ایالتهای اصلی محل رقابت بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موسوم به ایالتهای میدان مبارزه انجام داده اند نشان می دهند که جو بایدن دموکرات تنها در سه مورد از این ایالتها برتری اندکی بر دونالد ترامپ دارد و در سه ایالت دیگر نیز رقابت تقریبا برابری بین آنها وجود دارد و این حاکی از آن است که رقابت ریاست جمهوری در آمریکا خیلی نزدیکتر از آن چیزی است که نظرسنجی های سراسری نشان می دهند
 نظرسنجی های اینترنتی ایالتی که اوایل سپتامبر انجام و در روزهای اخیر منتشر شدند، نشان دادند که جو بایدن و دونالد ترامپ در فلوریدا و کارولینای شمالی آرای برابری در میان رای دهندگان احتمالی دارند. همچنین بایدن در آریزونا تنها با یک درصد رای بیشتر جلوتر است اما در پنسیلوانیا به میزان سه درصد و در ویسکانسین و میشیگان به میزان پنج درصد برتری دارد.
به گزارش رویترز، در همه این ایالات که برای تعیین برنده انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر نقشی مهم دارند اختلاف آرای بین دو کاندیدا نزدیک و یا کاملا در چارچوب حاشیه خطای نظرسنجی بوده است و معنای این است که هیچ کاندیدایی برتری روشنی ندارد.
همچنین نظرسنجی رویترز/ایپسوس در سطح سراسری که دوشنبه و سه شنبه گذشته انجام شد حاکی از برتری هشت درصدی بایدن بر ترامپ در میان تمام رای دهندگان احتمالی است.
در مجموع نظرسنجی های ایالتی و سراسری نشان می دهند که انتخابات 2020 نیز در نهایت ممکن است نتیجه ای مشابه با انتخابات 2016 داشته باشد که طی آن دموکراتها اکثریت آرای مردمی را کسب کردند اما جمهوریخواهان در بخش آرای الکترال پیروز شده و کاخ سفید را به دست آوردند.
هر چند که بایدن برتری زودهنگامی در آرای مردمی نشان داده اما ترامپ هم تقریبا شانس یکسانی برای برنده شدن در ایالات میدان مبارزه و به همراه آن آرای الکترال کافی برای رسیدن به دومین دور ریاست جمهوری دارد.
نظرسنجی ها نشان داده اند که جایگاه بایدن در یکی از بزرگترین بلوک های رای دهندگان در آمریکا یعنی سفیدپوستان بدون مدرک کالج، در حال تضعیف شدن و تسلط ترامپ در آن در حال تقویت شدن است.

بایدن: ترامپ در صورت شکست در انتخابات نوامبر، از قدرت کناره گیری خواهد کرد
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش بینی کرده است که دونالد ترامپ در صورت شکست در انتخابات نوامبر، از قدرت کناره گیری خواهد کرد.
 جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا پیش بینی کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در صورت شکست در انتخابات نوامبر، از قدرت کناره گیری خواهد کرد.
پیش از این برخی نگرانی ها مطرح شده بود که ترامپ حتی در صورت شکست در انتخابات نیز قصد دارد قدرت را حفظ کند.
بایدن در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی، گفت: تلاش های ترامپ برای ایجاد شک و تردید در روند دموکراتیک با طرح مساله تقلب در انتخابات، به خصوص از طریق رای گیری پستی، یک اقدام عادی وی برای منحرف کردن افکار عمومی است.
بایدن افزود: تصور می کنم در انتخابات 3 نوامبر باید به صدای همه مردم این کشور گوش کرد. همه صداها باید شنیده شود. ما انتخاباتی خواهیم داشت که مانند رای گیری های قبلی خواهد بود و او قدرت را ترک خواهد کرد.
اظهارات بایدن در حالی است که ترامپ حاضر نشده است نسبت به انتقال مسالمت آمیز و آرام قدرت در صورت شکست در انتخابات نوامبر، تعهد دهد.
کایلی مک اینانی سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات ترامپ، گفت: دونالد ترامپ نتایج یک انتخابات آزاد و منصفانه را قبول خواهد کرد.
مک اینانی حاضر به پاسخ دادن مستقیم به این سئوال نشد که "آیا نتایج انتخابات تنها زمانی مشروع خواهد بود که ترامپ پیروز شود؟"
وی تنها گفت: رئیس جمهور عزم و اراده مردم آمریکا و یک انتخابات آزاد و منصفانه را قبول خواهد کرد.
کاخ سفید بارها با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نوامبر از طریق رای گیری پستی مخالفت کرده است.

نظر شما