شناسهٔ خبر: 42979697 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

سرمقاله| تیم کی‌روش مثل علی دایی

تیم‌های کارلوس کی‌روش هم مثل علی دایی بازی می‌کنند. یعنی یمن با عربستان برای‌شان فرقی نمی‌کند و با تمام وجود می‌جنگند و مبارزه می‌کنند.

صاحب‌خبر -
خبرورزشی/فرهاد اشراقی؛ برای علی دایی فرقی نداشت تیم ملی با مالدیو و گوام بازی دارد یا با کره و ژاپن و عربستان. او مقابل مالدیو همان‌طور می‌دوید و می‌جنگید و بخیه می‌خورد که مقابل کره‌جنوبی (دایی در جام ملت‌های ۹۶ یک‌تنه ۴ گل به کره زد). حتی بخیه خوردن‌های دایی هم مثل بعضی‌ها فیلم نبود و بخیه نمی‌خورد که روی جلد برود. او به جز جام جهانی ۲۰۰۶ (که هنوز کسی نمی‌داند چرا اصرار کرد بازی کند) همیشه به خاطر گل‌ها و تلاشش روی جلد رفت. اتفاقاً هر وقت انتقادات از او بیشتر می‌شد، بیشتر هم گل می‌زد و به قول معروف جواب منتقدانش را با گل می‌داد.
تیم‌های کارلوس کی‌روش هم مثل علی دایی بازی می‌کنند. یعنی یمن با عربستان برای‌شان فرقی نمی‌کند و با تمام وجود می‌جنگند و مبارزه می‌کنند. در همین بازی دیروز و به رغم ۲، ۳ اشتباهی که در خط دفاعی داشتیم، بازیکنان حتی بعد از گل دوم عطش زدن گل‌های بیشتر را داشتند و شما کسی را نمی‌دیدید که در زمین راه برود یا مثلاً بی‌انگیزه باشد. اساساً در تیم کی‌روش هیچ‌کس جرأت ندارد کم‌کاری کند یا مثلاً موقع تعویض اعتراضی داشته باشد و این مهمترین و مثبت‌ترین خاصیت تیم ملی در ۸ سال گذشته بوده است.
***
از دیروز بازی‌های به ظاهر ساده تیم ملی در جام ملت‌ها تمام شد. بازی بعدی با عراق است و بعد از آن هم که مراحل حذفی شروع می‌شود و برای هیچ تیمی بازی آسان معنا ندارد. تیم ملی شروع خوبی داشته و انتظار می‌رود بازی به بازی بهتر شود و ان‌شاءا... تا فینال برود. جایی که هم توانش را دارد و هم لیاقتش را.

نظر شما