شناسهٔ خبر: 4297712 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

بیانیه روسیه درباره مذاکرات هسته ای/مواضع به یکدیگر نزدیک شده است

وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه ای با اشاره به مذاکرات ایران و گروه «۱+۵» اعلام کرد: مواضع دو طرف در مساله هسته ای ایران به یکدیگر نزدیک شده است. لاوروف امروز با ترک محل مذاکرات هسته‌ای به مسکو بازگشت و احتمالا فردا بازمی گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه با اشاره به برگزاری نشست عمومی وزیران خارجه گروه «1+5» با حضور فدریکا موگرینی، نماینده سیاسی اتحادیه اروپا در لوزان سوئیس اعلام کرد: در این نشست به طور مشروح در مورد مذاکرات پیرامون برنامه هسته ای ایران گفتگو شد.

در بیانیه گفته شده است: شرکت کنندگان در این نشست به پیشرفت های قابل توجهی در مذاکرات ایران و گروه «1+5» اشاره کردند. طرف های شرکت کننده گزینه های احتمالی در مورد راه حل های سیاسی و فنی برای حل مسایل باقی مانده را بررسی کردند.

وزارت امور خارجه روسیه افزود: ایده پیشنهادی روسیه مبنی بر اقدام گام به گام و حرکت متقابل، در نزدیکی مواضع گروه «1+5» و ایران نقش کلیدی داشت.

'لاوروف در نشست گروه «1+5» اعلام کرد، مواضع طرف های شرکت کننده در مذاکرات هسته ای ایران در تمام مسایل باقی مانده نزدیک شده و این مایه خرسندی است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف همچنین ابراز امیدواری کرد با توجه به عزم و اراده سیاسی طرف های مذاکره کننده توافق به دست خواهد آمد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین طرف های عضو گروه «1+5» را به ادامه مذاکرات فشرده با ایران برای حل و فصل مسایل هسته ای دعوت کرد.

مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه «1+5» از پنجشنبه هفته گذشته در لوزان سوئیس جریان دارد و طرف های مذاکره کننده برای تنظیم چارچوب اولیه یک توافق جامع گفتگو می کنند.

نظر شما