شناسهٔ خبر: 42968824 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

تصاویر| 10 ستاره ‏ای که دربی را جذاب می ‏کنند

دربی روز دهم فروردین یکی از حساس ترین بازی ها بین استقلال و پرسپولیس است که برنده آن می تواند با سرعت بیشتری به سمت قهرمانی حرکت کند.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی/ کاوه علی اسماعیلی؛ در تمام دنیا این اعتقاد وجود دارد که بازیکنان بزرگ در بازی‌های بزرگ، درخشش بیشتری دارند. این امر در دربی پایتخت نیز کارایی خود را بار‌ها نشان داده است. فرهاد مجیدی، کریم باقری، مجتبی جباری، علی کریمی، صادق ورمزیار، مجتبی محرمی، ناصر حجازی، علی پروین، مهدی هاشمی نسب، پرویز مظلومی، فرشاد پیوس و... در دربی‌هایی که به میدان رفتند، سهم بزرگی در رقم زدن اتفاقات جذاب داشتند و نام شان در تاریخ دربی‌ها به نیکی یاد شده است.
کمترین انتظار از دربی پیش رو آن است که ستاره‌ها بتوانند شرایط بازی را به سود تیم شان تغییر داده و یک دربی تماشاگرپسند را به نمایش بگذارند. در اولین برخورد با دربی، با ستاره‌هایی برمی خوریم که توانایی آن را دارند تا دربی را زیبا کنند.
شماره یک) گادوین منشا: بعد از مدت ها، یک ستاره جنجالی از پرسپولیس به استقلال رفته و انصافا هم در پرسپولیس مهره موثری به شمار می‌آمد (البته اگر از آمار گلزنی اش چشم پوشی کنیم) و حالا هم در استقلال یکی از بازیکنان ترکیب اصلی تیمش است. او به تنهایی می‌تواند دربی را جذاب و دیدنی کند.

گزارش ویژه| 10 ستاره ‏ای که دربی را جذابی می ‏کنند
شماره دو) علیرضا بیرانوند: سال ۹۷ برای بیرانوند بهترین سال ممکن بود. یک جام جهانی عالی و یک جام ملت‌های بی نظیر را تجربه کرد و همراه با پرسپولیس تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت. او ستاره واقعی پرسپولیس و شاید فوتبال ایران بود و همه منتظرند تا با روحیه‌ای بالا در دربی حاضر شود.

گزارش ویژه| 10 ستاره ‏ای که دربی را جذابی می ‏کنند
شماره سه) وریا غفوری: مدافع راست استقلال اگر از مصدومیت رها شده و در شرایط ایده آل قرار بگیرد، بازیکنی بدون جانشین خواهد بود. وریا آخرین بازیکنی است که سه امتیاز را برای تیمش در یک دربی به ارمغان آورد و بازی برگشت فصل قبل را با گلزنی خود به سود استقلال به پایان رساند.

گزارش ویژه| 10 ستاره ‏ای که دربی را جذابی می ‏کنند
شماره چهار) سیدجلال حسینی: شاید نسبت به فصل قبل دچار افت شده باشد، اما اکسیری در ساق خود دارد که درست در شرایط حساس می‌تواند به تیمش را نجات بدهد. او سابقه گلزنی به استقلال را داراست و برای حراست از دروازه سرخ ها، نبرد سختی با مهاجمان استقلال خواهد داشت.

گزارش ویژه| 10 ستاره ‏ای که دربی را جذابی می ‏کنند
شماره پنج) سیدمهدی رحمتی: می‌گویند کاپیتان استقلال، رکوردار بیشترین کلین شیت در دربی است. حضور او نیز می‌تواند بر جذابیت‌ها و هیجان‌های دربی بیفزاید. رحمتی البته در سه پیروزی به یادماندنی پرسپولیس، نقش پررنگی داشت، اما بار‌ها نیز مقابل این تیم ایستاد و نگذاشت دروازه آبی‌ها فرو بریزد.

گزارش ویژه| 10 ستاره ‏ای که دربی را جذابی می ‏کنند
شماره شش) علی علیپور: وقتی برای اولین بار در یک دربی به استقلال و وحید طالب لو گل زد، فقط ۱۹ سال سن داشت. علی به عنوان آقای گل فصل قبل و بهترین گلزن سرخ‌ها در این فصل، مهم‌ترین امید پرسپولیسی‌ها برای باز کردن دروازه حریف به شمار می‌رود. قدرت بدنی بالا، سرعت، قدرت شوتزنی و چارچوب شناسی در کنار قدرت سرزنی می‌تواند به علیپور در این دربی کمک شایانی کند.

گزارش ویژه| 10 ستاره ‏ای که دربی را جذابی می ‏کنند
شماره هفت) آیاندا پاتوسی: خیلی دیر به استقلال آمد، اما خیلی زود در ترکیب اصلی جای گرفت و حالا موتور محرک تمام حملات تیمش به شمار می‌آید. او همه کاره استقلال در هنگام حمله است و برانکو باید فکری به حال ارسال‌های کم نقص و شوت‌های خطرناک این بازیکن کند.

گزارش ویژه| 10 ستاره ‏ای که دربی را جذابی می ‏کنند
شماره هشت) شجاع خلیل زاده: مدافعی با آمار قابل توجه و حاشیه‌های عجیب. شجاع در آخرین شکست پرسپولیس در دربی، نقش پررنگی داشت، اما در مصاحبه هایش می‌گوید برای دربی دهم فروردین کاملا آماده است. او می‌تواند بار فنی تیم پرسپولیس و بار حواشی دربی را یک تنه بالا ببرد.

گزارش ویژه| 10 ستاره ‏ای که دربی را جذابی می ‏کنند
شماره نه) فرشید اسماعیلی: پسر بازیگوش استقلالی‌ها یا خیلی خوب است یا خیلی بد. فرشید توانایی دربیل زنی، تغذیه مهاجمان، سرعت دادن به بازی و گلزنی را دارد و حتی در کارنامه اش، باز کردن دروازه پرسپولیس نیز دیده می‌شود. او یکی از ستاره‌های احتمالی تیم شفر در دربی است البته اگر در روز خوبش باشد.

گزارش ویژه| 10 ستاره ‏ای که دربی را جذابی می ‏کنند
شماره ده) بشار رسن: ستاره عراقی پرسپولیس حالا دیگر در ترکیب تیمش جا افتاده، اما در روز‌های اخیر، تیم امید کشورش را همراهی می‌کرد و از تمرین سرخپوشان دور بود. اگر بشار در ترکیب پرسپولیس باشد، حملات تیمش را مدیریت می‌کند. بشار قدرت بدنی ندارد، اما از ذهنش به خوبی سود می‌برد.

گزارش ویژه| 10 ستاره ‏ای که دربی را جذابی می ‏کنند

در کنار بازیکنانی که گفته شد، در اردوی هر دو تیم، ستاره‌های بیشتری نیز به چشم می‌خورند که توانایی رقم زدن اتفاقات جذاب و تغییر نتیجه بازی روز دهم فروردین را دارند. مثلا در جمع استقلالی ها، علی کریمی، طارق همام (اگر مصدوم نباشد)، روزبه چشمی، فرشید باقری، ایسما، محمد دانشگر، داریوش شجاعیان، و... می‌توانند نفرات طلایی این تیم لقب بگیرند.
در پرسپولیس نیز مهدی ترابی، سیامک نعمتی، امید عالیشاه، کمال کامیابی نیا، سروش رفیعی، ماریو بودیمیر، احمد نوراللهی و... می‌توانند سطح بازی را بالا ببرند و به برانکو در جهت رسیدن به برد، کمک کنند.  

نظر شما