شناسهٔ خبر: 42965692 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

حرف آخر| به خاطر فوتبال که ندادید، به خاطر اینفانتینو بدهید!

در تمام دنیا حق پخش یکی از منابع اصلی درآمد فوتبال است اما متأسفانه فوتبال ایران از آن هیچ سودی نمی برد.

صاحب‌خبر -
خبرورزشی/مهدی هژبری: جیانی اینفانتینو که در سفر ماقبل آخرش به تهران از رئیس‌جمهور خواسته بود مشکل حق پخش تلویزیونی و حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را حل کند، حالا که در آخرین سفرش به چشم خود دیده بانوان روی سکو‌های آزادی نشسته بودند، خیالش تا حدودی بابت این موضوع حل شده و این‌بار در نامه‌ای به رئیس‌جمهور و وزیر ورزش خواستار حل مشکل پخش تلویزیونی فوتبال ایران شده است.
شاید دوباره عده‌ای بپرسند اینفانتینو از کجا می‌داند باشگاه‌های ما حق پخش نمی‌گیرند و عده‌ای هم اعتراض کنند چرا خارجی‌ها باید برای حل یک موضوع داخلی نامه بدهند، اما اگر فقط یک بار، همین یک بار، بحث را به سمت دخالت خارجی‌ها و گزارش داخلی‌ها به خارجی‌ها منحرف نکنیم، می‌توان از رئیس دولت خواست پیگیری حق پخش را در دستور کار قرار بدهد تا فوتبال به حق واقعی خودش و منبع درآمد اصلی‌اش که همین حق پخش است، برسد و دیگر از دراز کردن دست به سوی دولت بی‌نیاز باشد.
اگر منع به‌کارگیری بازنشسته‌ها قانون است و لازم‌الاجرا، هنوز یادمان نرفته که حق پخش هم قانون بود و چرا این قانون نباید لازم‌الاجرا باشد؟‌
نمی‌شود که فقط از فوتبال توقع داشته باشیم شور ایجاد کند، غرور و افتخار بیاورد، به قانون احترام بگذارد، اما در عوض حق خودش را نگیرد! در تمام دنیا حق پخش یکی از منابع درآمد اصلی فوتبال است و در ایران هم فوتبال باید به حقش برسد.

نظر شما