شناسهٔ خبر: 42946408 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

گیلمار، پله، مهدوی‌کیا... و وحید طالب‌لو!

یادداشت| خداحافظی پسر نجیب فوتبال

وحید طالب‌لو پسر خوب و دوست‌داشتنی فوتبال ایران و استقلال با انتشار متنی زیبا و عمیق برای همیشه از دنیای بازیگری فوتبال خداحافظی کرد و برایش در ادامه مسیر زندگی آرزوی موفقیت داریم.

صاحب‌خبر -
خبرورزشی/ مهدی یکتا: تازه از آلمان به تهران آمده بود. خودش هم می‌دانست اینتراخت فرانکفورت آخرین حضورش در بوندس‌لیگا بوده و به ایران آمده بود که با پیراهن پرسپولیس خداحافظی کند.
تلفنی از او دعوت کردم به دفتر روزنامه بیاید و پسر خوش‌اخلاق فوتبال ایران اجابت کرد. به گپ و گفت: نشستیم و اواخر مصاحبه دوستانه به او پیشنهاد کردم:
«مهدی جان! بچه محل اگه الان خداحافظی کنی، خیلی بهتره... مثال گیلمار گلر افسانه‌ای برزیل و توصیه پله رو برایش یادآوری کردم و گفتم الان باید خداحافظی کنی، اما دل مهدی جای دیگه‌ای بود. موشک سابق هامبورگ می‌خواست بازی کند و بعد به پرسپولیس برود و... گفتم داداش گلم تو هم مث مایکل اوون فوتبالیست سرعتی هستی و این‌جور بازیکنان فوتبال‌شون زودتر تموم می‌شه. اگه الان خداحافظی کنی، خیلی بهتره... نمی‌دونم دلخور شد یا نه ولی قبول نکرد. دیگه اصرار نکردم و تا آخر فوتبال مهدی به این فکر کردم که چرا بعد آلمان و اینتراخت فرانکفورت خداحافظی نکرد؟».
اما ماجرای گیلمار و پله چه بود؟
به مهدی مهدوی‌کیا هم گفتم روزی ۱۵۰ هزار هوادار عاشق در ورزشگاه غول‌پیکر ماراکانا یکصدا گیلمار افسانه‌ای را تشویق کردند. دروازه‌بانی که در سه جام جهانی بازی کرد و از فیفا هم نشان لیاقت گرفت. برزیلی‌ها هنوز هم او را برترین دروازه‌بان تاریخ خود می‌خوانند.
آن روز پله اسطوره فوتبال برزیل و همبازی گیلمار در تیم ملی برزیل و سانتوس به این دروازه‌بان فقید توصیه کرد کفش‌هایش را آویخته و از دنیای فوتبال در اوج خداحافظی کند. پله گفت: اگر الان خداحافظی نکنی، روزی همین ۱۵۰ هزار طرفدار تو را هو خواهند کرد!
عجبا که پیش‌بینی پله درست از آب درآمد و روزی در یکی از مسابقات سانتوس پس از عملکرد ضعیف اسطوره دروازه‌بانی برزیل و به خاطر گل‌های بدی که گیلمار خورد، هزاران نفر در ورزشگاه ماراکانا او را هو کردند تا خود این گلر بعد‌ها اعتراف کند که اشتباه بزرگش گوش ندادن به توصیه پله بوده است!
دیروز که پیام احساسی و نامه خداحافظی وحید طالب‌لو را خواندم، کمی ناراحت شدم. هرچه نباشد، وحید جزو فوتبالیست‌هایی بود که همواره رابطه دوستانه و خوبی با او داشتم، اما ته دل خوشحال شدم. خوشحال شدم برای پسر نجیبی که در طول دوران فوتبالش هرگز اخلاق را نباخت. در اوج جوانی سنگربان فیکس استقلال شد و کاری کرد کارستان ولی راه خود را گم نکرد.
وحید طالب‌لو را می‌توان یکی از بااخلاق‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین چهره‌های سال‌های اخیرفوتبال ایران معرفی کرد که امروز بهترین تصمیم را گرفت و اجازه نداد رفتاری که با گیلمار شد در مورد او تکرار شود.
وحید زود آمد و شاید هم به جبر زمان یا مسائل غیرفوتبالی زود از فوتبال رفت، اما درست زندگی کرد و پا روی اصول خود نگذاشت. سال‌هاست او را می‌شناسم و شاید برخی اوقات از حسن اخلاق او و نجابتش حرص خوردم ولی در دل وحید را تحسین می‌کردم که برخلاف بعضی‌ها به هر ترفندی متوسل نشد تا رقیب را حذف کند یا از روی شانه‌هایش بالا برود. آری او صداقت و انسانیت پیشه کرد گرچه در این فوتبال خریدار چندانی نداشته و ندارد!
امروز وحید طالب‌لو پسر خوب و دوست‌داشتنی فوتبال ایران و استقلال با انتشار متنی زیبا و عمیق برای همیشه از دنیای بازیگری فوتبال خداحافظی کرد و برایش در ادامه مسیر زندگی آرزوی موفقیت دارم.

نظر شما