شناسهٔ خبر: 42930898 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تیم های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ پرسپولیس و استقلال، نماینده های ایران

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- تیم های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا (منطقه غرب) مشخص شدند.
به گزارش آریا، پرسپولیس و استقلال از ایران، پاختاکور از ازبکستان، السد از قطر، النصر، التعاون و الاهلی از عربستان و شباب الاهلی از امارات تیم های راه یافته به مرحله بعد بودند. عربستان در حالی سه نماینده در مرحله بعد دارد که الهلال نیز که صعودش قطعی شده بود، به دلیل ابتلای بازیکنانش به کرونا از دور مسابقات کنار رفت. از نکات جالب این مرحله، حضور تنها یک تیم از تیم میزبان یعنی قطر است.
التعاون به همراه پرسپولیس به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. درحالی دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا بسته شد که در چارچوب هفته پایانی این رقابت ها، تیم های الدحیل قطر و التعاون عربستان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر تیم عربستانی به پایان رسید. التعاون در دقیقه 86 توسط دوک به گل رسید.
پیش از این التعاون 6 امتیازی بود اما با کسب این سه امتیاز، 9 امتیازی شد و به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی صعود کرد. هرچند امتیازات آن ها با الدحیل یکی می شود اما تیم عربستانی در بازی های رو در رو حریف قطری را شکست داده و به مرحله بعدی صعود خواهد کرد.
با حذف الدحیل و صعود التعاون به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تعداد تیم های عربستانی از تیم های ایرانی در مرحله حذفی آسیا بیشتر شد. سه تیم عربستانی، دو تیم ایرانی و یک تیم قطری، ازبکستانی و اماراتی 8 تیم برتر غرب آسیا هستند که از مرحله گروهی به مرحله حذفی راه یافتند تا در حالی که هنوز بازی های شرق آسیا، مرحله گروهی را پشت سر نگذاشته، پازل یک هشتم در منطقه غرب آسیا کامل شود.
در حالی که پیش از این کارشناسان الدحیل را شانس اول صعود از گروه C می دانستند، امشب همزمان با پیروزی مقتدرانه پرسپولیس مقابل الشارجه، ستاره های الدحیل مغلوب التعاون عربستان شدند تا پرسپولیس ایران به عنوان صدرنشین و التعاون به عنوان تیم دوم از گروه سوم صعود کنند. التعاون تفاضل گل کمتری نسبت به الدحیل داشت اما دو پیروزی در بازی های رو در رو این تیم را به مرحله حذفی فرستاد.
در این مرحله سه تیم عربستانی النصر، الاهلی و التعاون، دو تیم ایرانی استقلال و پرسپولیس به اتفاق السد قطر، شباب الاهلی امارات و پاختاکور ازبکستان در غرب آسیا رقابت می کنند. البته اگر AFC الهلال را کنار نمی گذاشت، الان 4 عربستانی در این مرحله بودند و امارات سهمیه ای در یک هشتم نداشت.
برنامه 4 بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب که به صورت متمرکز در دوحه برگزار می شود، به شرح زیر است:
شنبه 5 مهر ماه
الاهلی عربستان _ شباب الاهلی امارات
استقلال ایران _ پاختاکور ازبکستان
یکشنبه 6 مهر ماه
النصر عربستان _ التعاون عربستان
پرسپولیس ایران _ السد قطر
پرسپولیس ایران با پیروزی 4 بر 0 موفق شد الشارجه امارات را شکست دهد و به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شود. حریف بعدی پرسپولیس، تیم دوم گروه چهارم، یعنی السد قطر خواهد بود. پرسپولیس و السد روز یکشنبه 6 مهر، با یکدیگر در مرحله یک هشتم نهایی بازی خواهند کرد. ژاوی، اسطوره بارسلونا، هدایت السد را بر عهده دارد و بازیکنان قدرتمندی همچون بغداد بونجاح، سانتی کازورلا و اکرم عفیف، خط حمله السد را تشکیل می دهند.

نظر شما