شناسهٔ خبر: 42918668 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست خارجی

آمریکا: به دنبال مذاکره با ایران هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از تمایل این کشور برای مذاکره با ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، واشنگتن هم چنان به «فشار حداکثری» به ایران ادامه می دهد ولی به مذاکره با جمهوری اسلامی برای یک توافق بهتر علاقمند است.

به گزارش فارس، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در گفتگو با شبکه «سی ان بی سی» در اظهاراتی متناقض تأکید کرد که واشنگتن به «فشار حداکثری» به ایران ادامه خواهد داد ولی همچنان به دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی برای یک توافق بهتر است.

اورتگاس در ادامه با حمایت مجدد از رژیم صهیونیستی و دشمن خطاب کردن ایران تصریح کرد : «ما در این دولت، سیاست پاداش دهی و تقویت کشورهای عربی خلیج ( فارس)، هم پیمانان مان....تقویت اسرائیل و نه پاداش دهی به دشمن را شروع کرده ایم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد این سیاست های ضدایرانی آمريکا اظهار‌کرد: «کارزار فشار اقتصادی حداکثری ما هم چنان باقی است ولی به یاد داشته باشید که رییس جمهور (دونالد) ترامپ گفته است که خواهان یک راه حل صلح آمیز با ایران است و گفته است که تمایل دارد برای یک توافق بهتر (با ایران) وارد مذاکره شود».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,سیاست خارجی

او با اشاره به این مطالب افزود: «بنابراین صلح و دیپلماسی تا هرزمان که این رژیم و ایران تمایل به پذیرش داشته باشد، روی میز باقی است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در مصاحبه خود با اشاره به توافق اخیر امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی تصریح کرد که آمريکا قادر است بین فروش تجهیزات نظامی به امارات و تعهداتش به رژیم صهیونیستی توازن برقرار کند.

او در این خصوص توضیح داد: «ما معتقدیم که راهی وجود دارد که با امارات به منظور تضمین تأمین تجهیزات موردنیاز آن ها همکاري کنیم و در عین حال خاورمیانه با کیفیت را حفظ کنیم و باید ببینیم چه می شود. اما باید با کنگره رایزنی کنیم. طرفین زيادي در این قضیه درگیر هستند».

نظر شما