شناسهٔ خبر: 42873612 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

برداشت یک| آژاکس در خانه!

آژاکس امروز نیز خود را شکست‌ناپذیر می‌داند و قصد دارد از معرکه تاتنهام به سلامت بیرون بیاید و در فینال لیورپول را ملاقات کند و درس تازه‌ای از فوتبال را به جهانیان بدهد.

صاحب‌خبر -
خبرورزشی/جهانگیر کوثری؛ آژاکس- تاتنهام نبرد سخت در آمستردام تا یک قدم مانده به فینال. پیروزی آژاکس در بازی رفت دور از پیش‌بینی‌های لازم بود و جوانان هلندی برای بازی امروز با کمی احتیاط و شاید حفظ نتیجه به میدان می‌روند. تنهاگ، مربی آژاکس فوتبال تهاجمی را بیشتر دوست دارد شاید این ذهنیت ناشی از داشتن یک خط دفاعی (فلتمن، مزراوی، بلایند، دی‌لیخت و شاید تالیافیکو) محکم و پرانرژی است که ضربه‌های اول را خوب می‌زنند و دو دفاع کناری خیلی خوب در حمله شرکت می‌کنند و در پشت آن‌ها آندره اونانا، دروازه‌بان ۲۴ ساله کامرونی که اصلاً ظاهرش به دروازه‌بانان بزرگ نمی‌خورد. در خط میانی جوانانی با ۲۲ سال سن گرداننده اصلی این نبرد بزرگ هستند، فرنکی دی‌یونگ و دونی فان‌‌دی‌بیک که حکیم زیاش و لاسه شونه آن‌ها را تکمیل می‌کنند. یک سیاه کوچولو برزیلی ۲۲ ساله به نام دیوید نِرِس، تمامی سمت چپ خط میانی و حمله را در یک استقرار منطقه‌ای از آن خود کرده است و در نوک حمله یک صرب قلدر با تجربه فراوان به نام دوشان تادیچ که هر خط دفاعی را از هم می‌پاشند و ضربه نهایی را تادیچ می‌نوازد. این گروه پرنشاط را یک مربی جدی و منضبط به نام اریک تنهاگ رهبری می‌کند و دیسیپلین در نزد او ابتدای هر حرکتی است. او نفرات خود را به تنهایی یک آژاکس می‌نامد. آژاکس در اسطوره‌های یونان پس از آشیل، نیرومندترین قهرمان یونانی در جنگ تروا بود. آژاکس قهرمانی بلندبالا، چهارشانه و قوی که نعره‌هایش در جنگ‌ها زبانزد بود، قدرت شمشیر او را هیچ‌کس نداشت. ضربه شمشیر او یک درخت را قطع می‌کرد. در اثر حماسی هومر از او سخن‌ها رفته است. دشمنان او را دیوار یا سد غیرقابل نفوذ می‌نامیدند. او در کنار آشیل یکی از باارزش‌ترین جنگجو‌های آگاممنون بود. او بیست ساعت با هکتور جنگید و این نبرد تن‌به‌تن را هیچ‌کس نبرد و هکتور او را ستود و شمشیرش را به او هدیه داد. زمانی که آژاکس در مبارزه به اولین شکست خورد، خود را کشت!
آژاکس امروز نیز خود را شکست‌ناپذیر می‌داند و قصد دارد از معرکه تاتنهام به سلامت بیرون بیاید و در فینال لیورپول را ملاقات کند و درس تازه‌ای از فوتبال را به جهانیان بدهد. حریف آژاکس یک تیم شناسنامه‌دار به نام تاتنهام است و یک مربی خوش‌فکر به نام پوچتینو دارد که مصمم است در آمستردام برای آژاکس روزی برگریزان به وجود آورد. یک اشتباه در بازی رفت افکار پوچتینو را به هم ریخت و آلده وایدرولد و ورتونگن در یک درنگ کوتاه، گل را به حریف دادند. امروز تاتنهام می‌خواهد با تمام توان بر آژاکس پیروز شود و به فینال برسد. آن‌ها رؤیای قهرمانی دارند.

نظر شما