شناسهٔ خبر: 42853838 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

حرف آخر| چرا این‌قدر به ژاپن می‌بازیم؟

به طور کلی ما در همه جا به ژاپنی‌ها می‌بازیم مگر اینکه استثنائاً خلافش ثابت شود.

صاحب‌خبر -
خبرورزشی/ فرهاد اشراقی؛  از باخت دو دهه قبل استقلال به جوبیلو ایواتای ژاپن که بگذریم، می‌رسیم به باخت ۳ بر صفر تیم ملی در جام ملت‌ها و باخت پرسپولیس به کاشیما (در فینال آسیا) و همین باخت دیشب مس سونگون به نماینده ژاپن در فینال فوتسال جام باشگاه‌های آسیا!
این همه باخت به ژاپن و در واقع این همه موفقیت ژاپنی‌ها در فوتبال و فوتسال مسلماً اتفاقی نیست. ما در جام ملت‌ها در حالی ۳ گل از ژاپن خوردیم که طی ۸ سال حضور کی‌روش در تیم ملی خیلی سخت گل خوردیم و تیمی تقریباً دفاعی بودیم. در لیگ قهرمانان آسیا هم انگار ژاپنی‌ها قلق بردن ما را بهتر از همه بلدند (هر چند تیمی، چون الاتحاد عربستان هم ۴ سال پیاپی نمایندگان ایران را شکست داده است.) اینکه چرا ما در فوتبال این‌قدر زیاد و این‌قدر راحت به ژاپنی‌ها می‌بازیم، برمی‌گردد به این مسئله که آن‌ها اصولی کار می‌کنند و ما احساسی. لیگ ژاپن سال‌هاست جلوتر از ماست و بعید است چشم‌بادامی‌ها در فوتبال خود این‌قدر مشکل و حاشیه و اختلاف داشته باشند و مثلاً ورزشگاه‌هایشان آماده نباشد و مجبور شوند لیگ خود را با ۲۰ روز تأخیر برگزار کنند!
ژاپن بدون شک از فوتبال آسیا فاصله گرفته و خیلی درست و اصولی جلو رفته است. ما در عرصه ملی ۴ بار پیاپی کره جنوبی را بردیم، اما مقابل ژاپن مشکل داریم و حالا شرایط به نحوی است که فقط باید دعا کنیم این فاصله بیشتر از اینکه هست، نشود.

نظر شما