شناسهٔ خبر: 42848452 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

سرمقاله| ناتوانی جدید؛ قرعه‌کشی لیگ برتر!

تا دیروز سر برگزاری فینال جام حذفی و مراسم جشن قهرمانی و این‌جور چیز‌ها مشکل داشتیم حالا با یک پسرفت کاملاً محسوس بر سر برگزاری مراسم قرعه‌کشی لیگ هم مشکل پیدا کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -
خبرورزشی/فرهاد اشراقی: یک روز می‌گویند قرعه‌کشی در تهران است، روز دیگر خبر می‌رسد قرعه‌کشی در مشهد است و روز سوم سر تاریخ قرعه‌کشی به اجماع نمی‌رسند. دلیلش هم مشخص است. به خاطر اتفاقاتی که در اصفهان و تبریز و اهواز افتاد، فدراسیون و سازمان لیگ نمی‌خواهند مقصر اتفاقات احتمالی آینده باشند و بقیه نهاد‌ها (مثلاً نیروی انتظامی و یگان ویژه) هم حرف خودشان را می‌زنند و یک‌سری انتظارات دارند. کل ماجرا هم این است که دوستان باید بتوانند با هم هماهنگ شوند و همچون حلقه‌های متصل یک زنجیر عمل کنند که خب نمی‌توانند. بعد هم که اتفاقی می‌افتد یک حکم الکی می‌دهند که مثلاً فتاحی تعلیق شده و دیگر نمی‌تواند کار کند، اما همان فتاحی از همه بیشتر کار می‌کند و همه جا هم هست!
کمتر از ۲۵ روز دیگر لیگ برتر نوزدهم باید شروع شود، ولی هنوز تاریخ قرعه‌کشی مسابقات و محل قرعه‌کشی به طور دقیق مشخص نشده است. در آلمان ۷ تیر بوندس لیگا قرعه‌کشی شد، بازی‌ها دقیقاً ۲۵ مرداد کلید می‌خورد و همین حالا تمام بلیت‌های بازی‌های بایرن و دورتموند و... هم تا هفته سی‌وهشتم فروش رفته، اما اینجا ما هنوز نه تاریخ قرعه‌کشی را می‌دانیم و نه تاریخ شروع لیگ را! حالا آلمان که هیچ، همین قطر، امارات، عراق، چین و... هم حداقل تاریخ قرعه‌کشی لیگ‌شان مشخص است و در این یک مورد خاص مشکلی ندارند. کلاً در فوتبال ما اگر چیزی مشخص و روتین و شبیه آدمیزاد باشد عجیب است وگرنه بی‌برنامگی که جزو ذات کار است.

نظر شما