شناسهٔ خبر: 4283191 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

منصوری: مردم دنیا قضاوت می‌کنند که چه کشوری حامی داعش است

نسیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم» با سخیف دانستن سخنان اخیر اردوغان در خصوص ایران تاکید کرد: ایران محور ثبات در منطقه و همواره مقابل داعش بوده است/ کشورهای حامی داعش امروز خود تفکری تروریستی دارند

صاحب‌خبر -
عباس علی منصوری ارانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «نسیم» اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه علیه ایران را سخیف دانست و گفت: آنچه مسلم است ایران محور ثبات در منطقه است و هرگونه اظهار نظری و سخنی خلاف این واقعیت مسلم، محکوم است.
 وی ادامه داد: کشورهایی که داعش را حمایت کردند قطعأ تفکری داعشی داشتند و روحیه آنها به این گروهگ تروریستی نزدیک بوده است و  آنچه مشخص است این است که دولت ایران همواره نقطه مقابل داعش بوده‌ است و با این گروهگ و امثال آن چون طالبان جنگیده است در خصوص این اظهار آقای اردوغان باید قضاوت را به مردم دنیا واگذار کرد.
 منصوری ارانی بیان اینگونه صحبت‌ها را از سوی رئیس جمهور ترکیه بعید عنوان کرد وگفت: مسولین کشورها باید مراقب باشند مطالبی که عنوان می‌کنند قطعا در منظقه و تحکیم یا عدم ثبات منطقه موثر است.
 عضو کمیسیون امنیت ملی حملات دولت عربستان به یمن را اقدامی زشت توصیف کرد و ادامه داد: هیچ دلیلی برای توجیه این  تجاوز وجود ندارد، و نمی‌توان دلیلی منطقی برای حمله عربستان به کشور همسایه خود پیدا کرد، در این خصوص باید کنفرانس کشورهای اسلامی در خصوص این اتفاق وارد عمل شود و اجازه ندهند این اتفاقات تجاوز گرانه انجام شود.
وی نیاز نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری این تجربه و شناخت واقعیت های زمانی از سوی ایشان عنوان کرد و اظهار داشت: در هر شرایطی که کشور و منافع ملی ما مورد هجمه قرار گرفته است یا تهدید در کمین بوده است و یا قرار است از تنگنایی عبور کنیم مقام معظم رهبری با نام گذاری‌های به جا و حکیمانه این راه را برای مسولین هموار می‌کنند.
 عضو کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد: این نکته بدیهی است که هم دلی و همزبایی مردم و دولت از اهم مسایل است و قطعا دولت بدون حمات مردم کاری نمیتواند انجام دهد، در شرایطی که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است و قرار است ما یه جراحی بزرگ در اقتصاد انجام دهیم و هیچ چیزی برای تحقق این امر مانند هم دلی و همزبانی بین دولت و مردم نمیتواند به ما کمک کند.
 وی در پایان تصریح کرد: ما در ابعاد سیاسی اقتصادی و فرهنگی باید از تنگاهایی عبور کنیم و مقام معظم رهبری در این برهه تشخیص دادند که ما به جهش هایی نیاز داریم و قطعأ این احتیاج به توان بالایی دارد که این توان در بردباری و هم‌دلی و هم زبانی بین دولت و مردم است.

نظر شما