شناسهٔ خبر: 428302 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

حمله زميني به غزه کليد خورد

بيش از 100 شهيد و 750 مجروح در5 روز تجاوز صهيونيست هابه غزه

صاحب‌خبر -

منابع پزشکي در فلسطين تاکيد کردند که تعداد شهداي نوار غزه از آغاز حملات رژيم صهيونيستي به بيش از 100 تن رسيده است و در جريان اين حملات بيش از 750 تن زخمي شده‌اند. به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي شبکه خبري الجزيرة، رژيم صهيونيستي در ادامه تجاوزهاي وحشيانه خود به نوار غزه يک بيمارستان و يک اتوبوس غيرنظاميان را هدف قرار داد. منابع پزشکي نيز تاکيد کردند که از آغاز حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه 100 تن شهيد و بيش از 750 تن زخمي شده‌اند. دولت مصر تنها پس از گذشت يک روز از بازگشايي گذرگاه مرزي رفح براي انتقال مجروحان غزه به بيمارستان هاي مصر، اين گذرگاه را بست.در جديدترين حملات رژيم صهيونيستي عليه غزه، پهپاد جاسوسي اين رژيم بيمارستان «الوفا» در شرق شهر غزه را هدف قرار داد. منابع نظامي رژيم صهيونيستي نيز اعلام کردند که ارتش اين رژيم تاکنون حدود 220 نقطه را در غزه هدف قرار داده است. اين در حالي است که روزنامه عبري زبان هاآرتص گزارش داد که جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي حدود 860 نقطه را در نوار غزه از زمان آغاز عمليات نظامي هدف قرار دادند.

کشتار غير نظاميان هشدار دهنده و بيشمار

بي بي سي مي نويسد حمله نيروي دريايي اسرائيل به اين سواحل خانه ها را به لرزه درمي آورد، بچه ها را از خواب بيدار مي‌کند و به گريه مي اندازد. شبکه‌هاي محلي تلويزيوني به سختي مي توانند پا به پاي اتفاقات از داخل بيمارستان‌ها و خانه‌هاي تخريب شده، خبرها را پوشش دهند. آنها دائم در حال پخش تصاوير شوک آور هستند که نشان مي دهد اجساد کودکان از زير خرابه‌ها بيرون کشيده مي‌شود. تعداد غير نظاميان کشته شده بي شمار و هشدار دهنده است. بسياري از مردم به خانه اقوام خود در محله‌هايي که گفته مي شود امن تر است پناه برده‌اند.

حمله زميني به غزه با چراغ سبز آمريکا کليد خورد

در همين حال به گزارش واحد مرکزي خبر به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين، موشه يعلون وزير جنگ رژيم صهيونيستي از شروع عمليات محدود نظامي زميني در غزه خبر داد. درپي آغاز عمليات زميني، نيروهاي مقاومت فلسطيني تلاش يک گروه از کماندوهاي اسرائيلي را که در بندر غزه قصد نفوذ به اين شهر داشتند ناکام گذاشتند. دن شاپيرو سفير آمريکا در تل آويو بر حمايت واشنگتن از عمليات زميني اسرائيل در نوار غزه تاکيد کرد. همچنين سناتورها رابرت منندز، ليندسي گراهام، کلي آيوت و چاک شومر با صدور قطعنامه اي از اسرائيل در برابر حماس حمايت کردند. آنها از حماس خواستند فوراً موشک باران را متوقف کند و از تشکيلات خودگردان نيز خواستند ائتلاف خود را با حماس بشکند و حمله به اسرائيل را محکوم کند. اين در حالي است که رئيس جمهور روسيه در تماسي تلفني با نخست وزير رژيم صهيونيستي، بر لزوم توقف هرچه سريع‌تر درگيري‌هاي نظامي ميان اين رژيم و جنبش حماس تاکيد کرد.

گسترش حملات موشکي مقاومت

با ادامه حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه، گروه‌هاي مقاومت نيز حملات موشکي خود را به مناطق دوردست و حساس رژيم صهيونيستي گسترش داده‌اند که در پي آن تل‌آويو مجبور به تعطيلي موقت فرودگاه بن‌گوريون شد. روزنامه يديعوت آحارونوت نيز با اعلام وقوع انفجاري قوي در "گوش دان" در تل‌آويو، تاکيد کرد که فعاليت فرودگاه بن گوريون براي مدتي به طور کامل متوقف شده است. همچنين با ادامه شليک موشک از جانب گروه‌هاي فلسطيني صداي آژيرهاي خطر در تل‌آويو، هرتزليا، اسدود و مناطق جنوب و مرکز اراضي اشغالي به صدا درآمد. منابع خبري رژيم صهيونيستي از شليک دو موشک از لبنان به سوي اراضي اشغالي خبر دادند.

نظر شما