شناسهٔ خبر: 4281745 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش فارس از رایزنی‌های هسته‌ای در لوزان

موگرینی به مذاکرات لوزان پیوست/هیچوقت تا این اندازه به توافق نزدیک نبوده‌ایم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی پیش وارد هتل محل مذاکرات در لوزان شد و گفت که هیچ وقت تا این اندازه به توافق نزدیک نبوده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به لوزان، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی پیش وارد هتل محل مذاکرات در لوزان شد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: به توافق نزدیک هستیم ولی نقاط مهمی باقی مانده‬ است. ‫هیچ وقت به این اندازه به توافق نزدیک نبوده‌ایم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نگرانی‌های مشابهی داریم و متحد هستیم، اظهارداشت: ما همواره خوشبین هستیم چراکه در غیر اینصورت اینجا نبودیم. در هفته‌های آخر به پیشرفت‌هایی نایل شده‌ایم.

موگرینی افزود: هنوز یکسری موارد اساسی و مهم باقی مانده که باید حل شود.

وی با بیان اینکه طی ساعات و روز آینده در حال کار هستیم که شکاف‌ها را پر کنیم، اما وارد جزئیات مذاکرات نمی‌شوم؛ امیدوارم طی روزهای آینده بتوانیم بیان کنیم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: فکر می‌کنم پیشرفت قابل توجهی داشتیم و کاری که طی هفته‌های گذشته صورت گرفته، مثبت بوده ولی نکاتی باقیمانده که باید روی آن کار کنیم برای رسیدن به راه حل‌هایی که برای همه خوب باشد و ضمانت کند که ایران سلاح هسته‌ای تولید نخواهد کرد و در عین حال بتواند برنامه هسته‌ای صلح آمیز داشته باشد.

موگرینی گفت: رسیدن به توافق خوب برای ما مهم است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به نشست لندن و بروکسل عنوان کرد: ما به دنبال توافق خوب هستیم.

موگرینی ادامه داد: توافقی که در جهت امنیت منطقه و دنیا باشد و ما روی این توافق با هم متحدیم.

پیش از ظهر امروز نیز فابیوس و اشتان مایر به لوزان آمدند و دیدارهایی با محمد جواد ظریف و کری داشتند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما