شناسهٔ خبر: 42802741 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

پرسپولیس یحیی حریف الدحیل نشد و صدر را از دست داد

زمین سفت

پرسپولیس با یک گل مغلوب الدحیل شد تا صعودش به مرحله بعدی به اما و اگر کشیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان»، در هفته پنجم از لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته پرسپولیس ایران به مصاف الدحیل قطر رفت. قرمزپوشان که پیش از این مسابقه با 7 امتیاز در صدر جدول قرار داشتند می‌توانستند با کسب پیروزی مقابل نماینده قطر صعودشان به مرحله بعدی را مسجل کنند. با این حال ساعاتی قبل از بازی با دو خبر نگران‌کننده مواجه شدند؛ محرومیت بن‌عطیه مدافع سرشناس الدحیل توسط‌ AFC بخشیده شد و سعید آقایی که در غیاب انصاری و نادری تنها مدافع چپ تخصصی پرسپولیس به‌شمار می‌رود هم به خاطر مصدومیت این بازی را از دست داد.

به این ترتیب گل‌محمدی تصمیم گرفت شجاع خلیل‌زاده را مانند بازی دربی به سمت چپ خط دفاعی ببرد و عجیب اینکه در مرکز میدان هم دوباره احمد نوراللهی را نیمکت‌نشین کرد تا سرلک و کامیابی‌نیا دو هافبک دفاعی قرمزها مقابل الدحیل باشند. آل‌کثیر هم که خبرهایی درباره شکستگی انگشت پایش منتشر شده بود در ترکیب اصلی قرار گرفت. 

بازی در نیمه اول متعادل دنبال شد و دو تیم با تساوی بدون گل به کار خود خاتمه دادند اما در نیمه دوم و در دقیقه 59 شجاع خلیل‌زاده روی یک ارسال از سمت چپ با مهاجم حریف به هوا پرید و با هم برخورد کردند که داور آن را پنالتی تشخیص داد. معز علی این ضربه را به گل تبدیل کرد تا یاران رامین رضاییان پیش بیفتند.

بعد از این گل پرسپولیس که رفته‌رفته شباهتش با تیم برانکو کمتر می‌شود، بازی را در دست گرفت و قطری‌ها هم سعی کردند از گل زده خود محافظت کنند.

تغییرات یحیی و اضافه کردن نفراتی مثل نوراللهی، رمضانی، عالیشاه و شجاعی هم تاثیری نداشت و درنهایت پرسپولیس که در دقایق پایانی داور می‌توانست یک پنالتی به نفعش بگیرد، این بازی را واگذار کرد تا صعودش به مرحله بعدی به اما و اگر کشیده شود.

نظر شما