شناسهٔ خبر: 42790106 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

توافق امارات و بحرین با اسرائیل، حرکتی انتخاباتی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضم محکوم کردن توافق امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، گفت: این توافق در راستای تامین منافع بیگانگان و حرکتی تبلیغاتی و انتخاباتی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 ابراهیم عزیزی  با اشاره به توافق امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی ، گفت: جمهوری اسلامی ایران این توافق را شیطنتی در راستای فعالیت تبلیغاتی و انتخاباتی هیات حاکمه آمریکایی‌ها می‌داند. متاسفانه برخی از کشورهای عربی منطقه حاضر شدند منافع ملت و مردم منطقه را با فعالیت‌های تبلیغاتی معامله کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: این اقدام را باید در راستای منافع بیگانگان در منطقه  قلمداد کرد و بدون شک موجب خسران و ضرر همه کشورهای منطقه خواهد شد و هیچ سودی برای آنها نخواهد داشت. البته کشورهایی که تن به این معاهدات دادند بیشترین آسیب را خواهند دید.

وی با تاکید بر اینکه این توافق با هدف صلح نبوده و در راستای جنگ طلبی و اقدامات خیانت کارانه برخی از حکام منطقه است، اظهار کرد:  مردم منطقه به ویژه ملت مسلمان باید مقابل این نوع رفتارها بایستند. جمهوری اسلامی ایران هم که پرچم دار عزت و صلح منطقه است، بیش از همه خود را مکلف و موظف به مقابله با این اقدامات کشورهای سلطه گر در منطقه می‌داند.

عزیزی ادامه داد: ایران با پشتوانه‌های فکری، فرهنگی و آموزشی به رسالت خود عمل خواهد کرد. ایران اسلامی بر این باور است که کشورهای منطقه می‌توانند با هماهنگی و همدلی نقش بزرگی در امنیت، صلح، ثبات و استفاده از فرصت‌ها داشته باشند و هر نوع دلبستگی به بیگانگان به ویژه به کشورهایی که دنبال صلح نیست و حذف تفکرات مذهبی و اعتقادی به ویژه امت اسلام را دنبال می‌کنند  را رد می‌کند.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم با بیداری، بصیرت، آگاهی، انسجام و تلاش مشترک به سمتی حرکت کنیم که دست بیگانگان از منطقه کوتاه شود. زیرا این نوع حرکت‌ها انتخاباتی، تبلیغاتی و خلاف منافع کشورهای منطقه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون شک توافق امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند. کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز این توافق را در راستای تامین منافع بیگانگان می‌داند و حتما دست دشمنان اسلام و صلح و مخالفان صلح کوتاه خواهد شد. 

نظر شما