شناسهٔ خبر: 42789534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردبیل| عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: تقویت دیپلماسی اقتصادی نجات‌بخش کشور از تحریم است

گروه استان‌ها - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:در راستای تقویت دیپلماسی اقتصادی و ایجاد بازارهای صادراتی درصدد ایجاد شرایط اقتصادی مناسب در سطح کشور هستیم که این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

صاحب‌خبر -

سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: در راستای تقویت دیپلماسی اقتصادی و ایجاد بازارهای صادراتی درصدد ایجاد شرایط اقتصادی مناسب در سطح کشور هستیم که این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

وی با اشاره به این که دیپلماسی پارلمانی در اقتصاد کشور نقش مهم و اساسی دارد بیان کرد: در این راستا توسعه همکاری‌ها برای ایجاد بسترهای همکاری بیشتر به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است و در این زمینه باید از این بسترها به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از برنامه‌های مهم در این زمینه توسعه روابط و نیز حل چالش‌ها و مشکلات بین‌المللی است تا بتوانیم با رشد اقتصادی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور در برابر تحریم‌ها قد علم کنیم و به اهداف توسعه‌ای خود دست یابیم.

موسوی بیان کرد: اهمیت به گسترش روابط خارجی از اهم مواردی است که باید در دستور کار قرار داده شود تا بتوانیم اهداف بلند مدت خود را در این زمینه شاهد باشیم و با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی توسعه اقتصاد و اشتغال کشور را رقم بزنیم.

وی اظهار کرد: ایجاد بازار در خارج از کشور با هدف گسترش داد و ستدهای مرزی از اهم مواردی است که با همکاری وزارت خارجه در کشور حتمی است و در این زمینه باید کشورمان از توسعه اقتصاد تک محصولی و اتکا به نفت جلوگیری کند.

موسوی افزود: توسعه صادرات غیرنفتی برای عبور از تحریم‌ها یک اولویت اساسی و مهم است و در این زمینه باید دیپلماسی اقتصادی کشور گسترش روزافزون داشته باشیم تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

انتهای پیام/132/ ت

نظر شما