شناسهٔ خبر: 42711563 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

کارت بازرگانی هیچ یک از تولیدی‌ها باطل نشده‌ است

صاحب‌خبر - رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه تسهیلاتی صادراتی با نرخ ۱۴.۵ درصد از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است،گفت: تا امروز کارت بازرگانی هیچ یک از شرکت‌های تولیدی تعلیق نشده است.
به گزارش ایلنا، حمید زادبوم در حاشیه نشست مشترک با فعالان اقتصادی در جمع خبرنگاران در کرج بیان کرد: تعلیق کارت‌های بازرگانی فقط شامل آن دسته از شرکت‌های تجاری است که تعهد ارزی آنها به صفر درصد رسیده باشد. بر اساس تصمیم اتخاذ شده و با هماهنگی مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و گمرک ایران، در کارگروه پایش رفتار تجاری مقرر شد فقط کارت‌های بازرگانی آن دسته از صادر کنندگان که تولیدی نیستند و هیچ تعهد ارزی در ۲ سال گذشته نداشته‌اند، تعلیق شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، تعداد کارت‌های بازرگانی تعلیق شده را شامل حدود ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت تجاری و غیر تولیدی عنوان کرد و گفت: امیدواریم بخشی از آنها که تعهدشان را ایفا کردند با اعلام بانک مرکزی از تعلیق خارج شوند. امیدواریم تولیدکنندگان هم در سال جاری ارز کشور را برگردانند و در مقابل مواد اولیه و ماشین‫آلات مورد نیاز کشور را از محل این ارز وارد کنند.
وی یکی از مشکلات اصلی صادر کنندگان را ناشی از کمبود پایانه‌های صادراتی در مناطق مرزی ذکر کرد و گفت: ما از ایجاد و توسعه پایانه‌های صادراتی توسط بخش خصوصی در مراکز تولید و مناطق مرزی حمایت می‌کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما