شناسهٔ خبر: 42707651 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رئیس‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران:

تمام مطالبات به زمین مانده در حوزه ایثارگری تا پایان سال 99 پرداخت می‌شود

رئیس ‌بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارش عملکرد صدروزه بنیاد در دوره جدید را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -




به گزارش «ایثار»، سعید اوحدی در نخستین کنفرانس خبری خود ضمن تشریح عملکرد صدروزه ریاست خود در بنیاد از اتخاذ رویکردهای جدید به‌عنوان سیاست‌های جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و گفت: پاسخگو بودن به جامعه ایثارگری، تقویت اعتبار و جایگاه بنیاد برخاسته از اعتبار و قداست جامعه هدف است. وی مدیریت جهادی و انضباط مالی و اداری در بنیاد را از رویکردهای جدید مدیریتی بنیاد اعلام کرد و افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران تعدادی شرکت و بنگاه در زیرمجموعه خود دارد، که خیلی وقت‌ها مولد نبوده است که تصمیم داریم نظارت مستقیم و مستمر بر عملکرد این شرکت‌ها داشته باشیم، بنیاد را از فضای بنگاه‌داری خارج کنیم و این شرکت‌ها و بنگاه‌ها به مراکز تولید‌کننده در راستای اهداف خود جامعه هدف بنیاد تبدیل شوند.
اوحدی، از تشکیل پنج کمیته اجرایی «مسکن»، «اشتغال»، «درمان»، «فرهنگی» و «لوایح و قوانین» در ذیل سه شورای راهبردی خبر داد و ادامه داد: امروز به بررسی و بازنگری جدی قانون جامع خدمات ایثارگری نیاز داریم و مصرانه پیگیر آن هستیم. در این صد روز پنج مصوبه بسیار خوب و مهم هم در دولت داشتیم که اولین مصوبه پرداخت تمام مطالبات به زمین مانده در حوزه ایثارگری تا پایان سال 99 است که البته با لطف و عنایت خداوند تا به امروز بخش عظیمی از آن پرداخت شده
است. وی، بازنشستگی پیش از موعد همسران و فرزندان شهدا را دیگر مصوبه دولت در حوزه ایثارگری اعلام کرد و گفت: پرداخت صد هزار فقره وام برای خرید مسکن، تعیین حقوق برای عزیزان ایثارگری که به هر دلیلی شغل خود را از دست داده‌اند و تأمین زمین مسکن برای جامعه ایثارگری هم مصوبات دیگر در دولت بود، همچنین تا به امروز سه جلسه با فراکسیون ایثارگری مجلس داشتیم و نواقص قانونی درباره‌ اشتغال و معیشت جامعه ایثارگری را پیگیری کردیم. امروز اراده جدی ما در بنیاد این است که هیچ بدهی به دولت بعد منتقل نکنیم.
 پیگیر ‌اشتغال و مسکن جامعه ایثارگری هستیم
رئیس ‌بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از سخنان خود به امضای پنج تفاهم‌نامه راهبردی و عملیاتی بنیاد با وزارتخانه‌های مختلف در حوزه مسکن،‌ اشتغال و درمان جامعه ایثارگری ‌اشاره کرد و افزود: یک تفاهم‌نامه جامع خوب با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه موضوع ‌اشتغال، آموزش و درمان داشتیم که زمینه اجرایی آن هم فراهم شده است. تفاهم‌نامه مهمی هم با وزارت راه و شهرسازی در حوزه تأمین زمین مسکن برای جامعه ایثارگری امضا شده
است.
اوحدی همچنین از امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان دیه کشور خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه تا پایان سال زمینه آزادی عزیزان ایثارگری که به هر دلیل در زندان‌ها گرفتار شده‌اند، فراهم می‌شود. در حوزه فرهنگی هم قدم‌های خوبی برداشته شده است که یکی از آنها امضای تفاهم‌نامه با سازمان صدا و سیما برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی با‌ اشاره به برنامه‌ «هر هفته یک استان» در شورای معاونین بنیاد افزود: اعتقاد ما این است که مشکل مسکن،‌ اشتغال و... هر استان باید در خود آن استان پیگیری و حل شود. بر همین اساس، در این ۱۰۰ روزه 11 سفر استانی داشته‌ایم که طی آن، در حوزه مسکن ۴۲ هزار مورد زمین برای تأمین مسکن جامعه ایثارگری و ۳۲ هزار مورد ‌اشتغال تأمین شده است.
پیگیری استخدام
تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد
رئیس ‌بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در حوزه ‌اشتغال به جز مواردی که ‌اشاره شد، به صورت جدی دنبال ظرفیت‌های قانونی ‌اشتغال جامعه ایثارگری هستیم؛ در همین راستا ترتیبی اتخاذ شده است که تمامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد استخدام شوند.

نظر شما