شناسهٔ خبر: 42702731 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شرکت 8 هزار اثر در جشنواره بين المللي فيلم مقاومت

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از شرکت 8 هزار اثر در بخش‌های مختلف این جشنواره خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مهدی عظمی میرآبادی گفت: شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در دو بخش برگزاری خواهد شد.
وی افزود: بخش نخست همزمان با هفته دفاع مقدس و بخش بعدی همزمان با هفته بسیج (با دو ماه فاصله) برگزار می‌شود.
دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت افتتاحیه بخش نخست سی و یکم شهریور در سالن سرباز باغ موزه دفاع مقدس و اختتامیه آن ششم مهر در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
وی افزود: بخش‌های مدافعان سلامت جشنواره جشنواره ها، نشان رسول، بخش استانی فیلم سازان بسیجی و همچنین رونمایی از بانک اطلاعات سینمای انقلاب ودفاع مقدس در هفته دفاع مقدس برگزاری می‌شود.
آقای عظیمی میرآبادی اضافه کرد: 300 اثر برگزیده در این بخش‌های به صورت برخط در نما فیلم و تلویزیون خصوصی آنتن همچنین شبکه‌های مستند، کوثر، افق، نمایش و شبکه دو صدا وسیما جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.
وی افزود: در مراسم اختتامیه از 70 اثر برگزیده تقدیر خواهد شد.
دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با بیان اینکه این جشنواره موضوعی است و فیلم نامه اهمیت ویژه‌ای دارد گفت: جوایز شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به تهیه کنندگان به عنوان بهترین فیلم و همچنین کارگردانان و فیلم نویس و با محوریت فیلم نامه اهدا خواهد شد.
وی افزود: به هر یک از برگزیده گان تندیس جشنواره لوح و جایزه نقدی اهدا می‌شود.
آقای عظیمی میرآبادی ادامه داد: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به منظور تقویت این گونه فیلم‌ها تا رسیدن به تراز سینمای انقلاب اسلامی و همچنین حمایت از هنرمندان انقلاب و دفاع مقدس با همکاری بنیاد روایت فتح، سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران شاخه‌های مختلف بسیج همچون بسیج صدا و سیما، بسیج دانشجویی، بسیج هنرمندان و باغ موزه دفاع مقدس در اجرای این جشنواره همکاری کرده اند.
وی با قدردانی از تمام همکاران برگزار کننده شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: از صدا و سیما به سبب همکاری ویژه در برگزاری این جشنواره قدردانی می‌شود.
آقای عظیمی میرآبادی با بیان اینکه حجم و گستردگی این جشنواره یکی از دلایل برگزاری آن در دو هفته بوده است گفت: در صورت شدت گرفتن احتمالی کرونا همزمان با هفته بسیج کوشیدیم در هفته دفاع مقدس بخش‌هایی از این جشنواره را ارائه کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، دبیرشانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: در هفته بسیج نیز بخش‌هایی همچون سیدالشهدای مقاومت، بخش اصلی جشنواره، روایت قلم نقد - تحلیل و پژوهش همچنین فیلم به معنای مطلق از این جشنواره برگزار شده و افتتاحیه و اختتامیه مستقلی خواهد داشت.

نظر شما