شناسهٔ خبر: 42702383 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اخبار انتخاباتی 2020 آمریکا؛

احتمال خشونت های خیابانی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا/مرگ این زن خوش نام دموکرات ها را نگران کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است وقتی پای مداخله در روند انتخاباتی به میان می‌آید، باید بیش از روسیه، به چین خرده گرفت چرا که دولت پکن خواهان پیروزی رقیب دموکرات او است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، «کریستوفر ورای» مدیر اف‌بی‌آی را به چشم‌پوشی از تهدیدی متهم کرده که از جانب چین متوجه روند انتخاباتی 2020 است.
ورای در جلسه استماعی که روز پنجشنبه در کنگره برگزار شد؛ تمام تلاش خود را به کار بست تا روسیه را عامل اصلی انحرافات انتخاباتی به ویژه علیه کارزار «جو بایدن» نامزد دموکرات این دور از رقابت‌ها نشان دهد.
ترامپ هم در انتقاد از ورای گفت: گمانم مشکلمان با چین به مراتب بزرگ‌تر از مشکلی باشد که با روسیه داریم. فکر می‌کنم چین مشکل خیلی بزرگ‌تری است. اینکه به روسیه هم فکر می‌کنید خوب است؛ اما پس چین چه می‌شود؟

مرگ این زن خوش نام دموکرات ها را نگران کرد
 با مرگ «روث بیدر گینزبرگ» یکی از 9 قاضی دیوان عالی آمریکا در شش هفته باقی مانده تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، خالی شدن این کرسی در بالاترین سطح قضایی در آمریکا، دموکرات ها را نسبت به بهره برداری جمهوریخواهان و دونالد ترامپ از این مساله به شدت نگران کرده است.
گینزبرگ که به مدت 27 سال کرسی قضاوت در دیوان عالی آمریکا را در اختیار داشت و تا آن زمان برتری جمهوریخواهان به دموکرات ها پنج به چهار محسوب می شد، حال با خالی شدن این کرسی در پی مرگ وی، در صورت اقدام ترامپ به انتخاب فرد جایگزین و حمایت سنا در زمان باقی مانده تا برگزاری انتخابات، کفه ترازو می تواند در عالی ترین سطح تصمیم گیری قضایی را هرچه بیشتر به نفع خود تغییر دهد.
چرایی اهمیت کرسی خالی در دیوان عالی آمریکا
با توجه به اینکه دونالد ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود دو قاضی محافظه کار بر مسند این کرسی معرفی و منصوب کرده، با معرفی نفر سوم توسط وی به طور عملی کنترل محافظه کاران بر بالاترین مرجع قضایی در آمریکا قوی تر می شود.
تحلیلگران بر این باورند که بیم آن می رود تا شمار کرسی های حاضر در دیوان عالی آمریکا با اقدام ترامپ در انتخاب فرد جایگزین، از پنج قاضی محافظه کار و متمایل به جمهوریخواهان در برابر چهار قاضی لیبرال با گرایش دموکرات می تواند وضعیت را به شش کرسی جمهوریخواه در برابر سه کرسی دموکرات تغییر دهد، آن گاه قدرت گیری ترامپ در آستانه برگزاری انتخابات و با توجه به اکثریت جمهوریخواهان در سنا، هرچه بیشتر خواهد شد.
ناظران سیاسی معتقدند چنانچه ترامپ مبادرت به تعیین قاضی جایگزین برای کرسی به جای مانده از گینزبرگ نماید حداقل از 53 سناتور جمهوریخواه سنا باید 50 سناتوز از فرد نامزد پیشنهادی رئیس جمهوری آمریکا حمایت کنند

بایدن خواستار انتخاب قاضی جدید دیوان آمریکا پس از انتخابات شد
در پی درگذشت قاضی دیوان آمریکا، رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ خواستار انتخاب جایگزین «روث بیدر گینزبرگ» پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آتی شد.
بایدن خواستار انتخاب قاضی جدید دیوان آمریکا پس از انتخابات شد
 جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اعلام کرد قاضی آینده دیوان آمریکا (جانشین روث بیدر گینزبرگ) که بر اثر سرطان لوزالمعده درگذشت، باید از سوی برنده انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر انتخاب شود.
او در گفتگو با یکی از رسانه‌ها گفت رای‌دهندگان قرار است رئیس جمهور را انتخاب کنند و رئیس جمهور هم باید یک قاضی را به سنا معرفی کند.
روث بیدر گینزبرگ، قاضی دیوان عالی آمریکا، چند روز پیش از مرگ به نوه خود گفته بالاترین آرزوی وی این است که جایگزین وی بعد از انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا منصوب شود.
مرگ روث بیدر گینزبرگ در کمتر از دو ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نبرد سیاسی را برای جایگزینی وی در این نهاد کلیدی برای نظام سیاسی آمریکا آغاز کرد.
انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در روز‌های آتی فردی را برای جایگزینی قاضی متوفی دیوان عالی این کشور معرفی کند.
میچ مک‌کانل، رئیس نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در سنای آمریکا، گفت سنا درباره فرد منتخب ترامپ برای جایگزینی قاضی متوفی دیوان عالی آمریکا رای گیری خواهد کرد.
در همین حال چاک شومر، رئیس نمایندگان حزب دموکرات در سنای آمریکا، گفت جایگزین قاضی متوفی دیوان عالی باید بعد از انتخابات ریاست جمهوری تعیین شود.
همچنین نماینده اصلی حزب دموکرات آمریکا در کمیته قضایی سنای این کشور گفت سنای آمریکا تحت هیچ شرایطی نباید پیش از انتخابات ریاست جمهوری، جایگزینی را برای قاضی متوفی دیوان

پیشتازی 9 درصدی بایدن نسبت به ترامپ در جدیدترین نظرسنجی
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان نسبت به دونالد ترامپ پیشی گرفته است.
نظرسنجی مشترک ان پی آر، پی بی اس نیوزآور و موسسه ماریست حاکی است که جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان نسبت به دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در رقابت های انتخاباتی 2020 پیشتاز است.
بر اساس این گزارش بایدن با کسب 52 درصد حمایت افکار عمومی در برابر 43 درصد ترامپ، پیشتازی 9 درصدی را نسبت به نامزد حزب جمهوریخواه ثبت کرده است. این برای نخستین بار است که نظرسنجی در بین رای دهندگان احتمالی انجام شده است.
نظرسنجی نشان داد: پیشتازی 5 درصدی بایدن نسبت به ترامپ در فلوریدا
نگرانی دموکرات ها از راهبرد انتخاباتی بایدن
بایدن در بین رای دهندگان مستقل 21 درصد نسبت به ترامپ پیشی گرفته و 57 درصد آرا را در اختیار دارد، این رقم برای ترامپ به 36 درصد رسیده است. ترامپ در انتخابات 2016 توانست رای مستقل ها را با اختلاف 4 درصد نسبت به هیلاری کلینتون، جلب کند.
باید همچنین توانسته است نظر مثبت 51 درصد افراد بالای 65 سال را جذب کند این رقم برای ترامپ به 47 درصد رسیده است. ترامپ در انتخابات 2016 توانسته است 52 درصد آرا افراد بالای 65 سال را کسب کند. این رقم برای کلینتون به 45 درصد رسیده بود.

خشونت های خیابانی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
پلیس فدرال آمریکا (FBI) در مورد احتمال خشونت های خیابانی در ایالت های مختلف آمریکا در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داده است.
به گزارش دیلی استار، پلیس فدرال آمریکا ( FBI ) در مورد احتمال خشونت های خیابانی در ایالت های مختلف آمریکا در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داده است.
در ماه های گذشته خیابان های بسیاری از ایالت های آمریکا به خاطر قتل جرج فلوید شهروند سیاه پوست شاهد برگزاری تظاهرات ضد نژادپرستی بوده است.
کریستوفر وری مدیر دفتر تحقیقات فدرال روز پنجشنبه در جلسه استماع کنگره گفت که FBI به شدت نگران خشونت احتمالی بین گروه هایی است که اخیراً در اعتراضات در شهرهای مختلف از جمله پورتلند ، روچستر و کنوشا شرکت داشتند.
مرگ فلوید باعث اعتراض در سراسر کشور شد ، از جمله در پورتلند که از آن زمان معترضان ضد نژادپرستی تقریباً هر شب در خیابان ها باقی مانده اند.
اخیراً تنش ها میان طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و معترضین در پورتلند افزایش یافته است.
وی گفت: برتری طلبان سفیدپوست مسئول بیشتر حملات تروریستی کشنده در داخل ایالات متحده طی سالهای اخیر بوده اند.

ترامپ: روابط خوب من با پوتین مانع جنگ شد
رئیس‌جمهور آمریکا روابط خوب خود با رئیس‌جمهور روسیه را مانعی بر سر آغاز جنگ عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا انتقاد از او به دلیل داشتن روابط حسنه با ولادیمیر پوتین را مایه تعجب دانست.
دونالد ترامپ در جریان سخنرانی در جمع هوادارانش در ایالت مینه سوتا گفت: داشتن روابط، خوب است. شما مجبور نیستید به جنگ بروید. مجبور نیستیم سربازان بزرگ خود را از دست بدیم. ما مجبور به اینکار نخواهیم بود. اینکه من با پوتین خوب کنار می‌آیم، آیا این بد است؟
ترامپ همچنین با اشاره به ادعای کریستوفر وری، رئیس سابق اف بی آی در خصوص مداخله روسیه در انتخابات 2016 گفت: چرا تنها روسیه را مطرح می‌کنیم؟ چرا چین، ایران و کره شمالی را نمی‌گویم. آن‌ها به کس دیگری اشاره نمی‌کنند. روایت‌ها تنها مربوط به روسیه است.
ترامپ بار دیگر گفت: هیچ کس در زمینه تحریم سختگیرتر از من نسبت به روسیه نبوده است.
رویکرد دونالد ترامپ در مقابل رئیس جمهور روسیه و تعریف و تمجید‌های گاه و بیگاه او از پوتین در محافل سیاسی داخلی آمریکا انتقادات بسیاری را به دنبال داشته است. بایدن و دموکرات‌ها بار‌ها ترامپ را برای اقداماتش در قبال همتای روس خود مورد سرزنش قرار داده اند. اولین دیدار پوتین و ترامپ در هلسینکی فنلاند تا مدت‌ها سوژه انتقادات داخلی سیاسیون آمریکا بود.
جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخیرا اعلام کرد دونالد ترامپ در مقابل اقدامات دولت روسیه سیاست سکوت را در پیش گرفته است. بایدن گفت ترامپ امیدوار است ولادیمیر پوتین بار دیگر نامزدی او در انتخابات را تقویت کرده و بر ناکامی‌های هولناک او در عبور کشور از بحران‌های متعدد سرپوش بگذارد. او نمی‌خواهد مردم آمریکا از گام‌های ولادیمیر پوتین در جهت انتخاب مجدد ترامپ و یا چرا پوتین مایل به مداخله است، آگاه شوند، زیرا سیاست خارجی ترامپ هدیه‌ای برای کرملین بوده است.

خاطرات اوباما همزمان به 25 زبان منتشر می‌شود
انتشارات پنگوئن رندوم هاوس اعلام کرد کتاب خاطرات باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده در ماه نوامبر پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد بازار می‌شود.
کتاب خاطرات باراک اوباما تحت عنوان «سرزمین موعود» در ماه نوامبر وارد بازار کتاب می‌شود. این کتاب 768 صفحه‌ای اولین جلد از یک مجموعه دوجلدی است. جلد اول توصیف اوایل زندگی سیاسی اوباما و کمپین تبلیغات ریاست‌جمهوری در سال 2008 و مرگ بن لادن در سال 2011 است. «سرزمین موعود» در تاریخ هفدهم نوامبر به بیست و پنج زبان دنیا از جمله اسپانیایی، چینی، عربی، فنلاندی، ویتنامی و چک منتشر می‌شود.
پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای فروش کتاب بالا خواهد بود. تاکنون سه میلیون نسخه از کتاب به گروه انتشاراتی «کرون»، از زیرمجموعه‌های پنگوئن سفارش داده شده است.  بدین منظور «کرون» دستور انتشار یک میلیون نسخه از کتاب را در آلمان داد و ترتیبی داده است تا سه کشتی این یک میلیون نسخه از کتاب را به ایالات متحده ببرد.
میشل اوباما و باراک اوباما هر دو قراردادی با انتشارات «کرون» به ارزش 65 میلیون دلار امضا کردند. با وجود سفارش‌های بالای کتاب به نظر می‌رسد چنین قیمتی اصلاً زیاد نیست. کتاب خاطرات میشل اوباما تحت عنوان «شدن» بیش از 8 میلیون نسخه فقط در ایالات متحده و کانادا به فروش رفت. نگارش کتاب باراک اوباما بیشتر طول کشید. اوباما کمی پس از ترک کاخ سفید شروع به نگارش کتاب کرد و نوشتن کتاب را در خانه واشنگتن و گاهی در تاکستان مارتا انجام داده است.
کتاب‌های زیادی در فصل پاییز منتشر می‌شوند اما به گفته سخنگوی اوباما اصلا فکر انتشار کتاب قبل از انتخابات مطرح نبوده است و باراک ترجیح می‌دهد به جو بایدن، معاون خود در زمان ریاست جمهوری و نامزد انتخابات سال 2020 برای پیروزی در انتخابات کمک کند تا دونالد ترامپ را شکست دهد.
جلد اول کتاب دو ماه دیگر وارد بازار می‌شود اما هیچ خبری از زمان انتشار جلد دوم کتاب منتشر نشده است.

 اختلاف زیاد بایدن از ترامپ در آریزونا و مین
 نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انتخابات آمریکا نشان می‌دهد جو بایدن با اختلاف 9 امتیاز در آریزونا و 17 امتیاز در مین از رئیس جمهور ترامپ جلو است.
 نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انتخابات آمریکا نشان می‌دهد جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اختلاف 9 امتیاز در آریزونا و 17 امتیاز در مین از رئیس جمهور ترامپ جلو است.
پایگاه اینترنتی نشریه هیل نوشت: نتایج نظرسنجی منتشر شده توسط نیویورک تایمز و دانشکده سینا (Siena) نشان می‌دهد بایدن تقریباً 10 امتیاز بیشتر از ترامپ از حمایت رای دهندگان احتمالی در آریزونا برخوردار است. براساس این نظرسنجی، بایدن 49 درصد حمایت مردم آریزونا در مقایسه با 40 درصد رئیس جمهور ترامپ را به دست آورد.
بایدن از سال 1996 نامزد دموکرات برای ریاست جمهوری نشده است.
نتایج این نظرسنجی که روز گذشته منتشر شد همچنین نشان می‌دهد که بایدن با یک اختلاف حیرت انگیز 17 امتیازی در ایالت مین، از ترامپ پیشتاز است و توانست 55 درصد آرای این ایالت را به خود اختصاص دهد و این درحالی است که ترامپ 38 درصد آرای مین را از آن خود کرد.
این نظرسنجی که بین دهم تا پانزدهم سپتامبر انجام شده است همچنین نشان دهنده رقابت تنگاتنگ بین بایدن و ترامپ در کارولینای شمالی است بگونه‌ای که بایدن 45 درصد و ترامپ 44 درصد تنها با یک امتیاز اختلاف آرای این ایالت را بدست آوردند.

 ترامپ: واکسن کرونا تا آوریل برای همه آمریکایی ها آماده خواهد بود
 رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در اظهاراتی پیش بینی کرده است که واکسن کرونا تا آوریل برای همه شهروندان آمریکایی در دسترس خواهد بود.
به گزارش رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: پیش بینی می کنم واکسن کافی کرونا برای همه شهروندان آمریکایی تا آوریل آماده خواهد شد.
بر اساس این گزارش وی در یک کنفرانس خبری افزود: صدها میلیون دوز واکسن کرونا هر ماه آماده خواهد شد و ما انتظار داریم که واکسن کافی برای همه آمریکایی ها تا آوریل آماده شود.
رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: توزیع واکسن کرونا 24 ساعت پس از تایید مقام های بهداشت و درمان، آغاز خواهد شد. در زمان کوتاهی، ما یک واکسن امن و موثر خواهیم داشت و ویروس را شکست خواهیم داد.
ترامپ پیش از این ادعا کرده بود که واکسن کرونا تا اکتبر یعنی قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده خواهد شد، این ادعا از سوی بسیاری از کارشناسان بهداشت و درمان رد شده است.
 تا انتخابات 2020 آمریکا که موعد آن 13 آبان است، فاصله زیادی باقی نمانده و نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه این رقابت، با انگیزه جلب آرای مردمی، به اتهام‌زنی علیه یکدیگر روی آورده‌اند. برای مثال در حالی که بایدن رقیب جمهوریخواه را به تبانی با روسیه متهم می‌کند؛ ترامپ هم طرف مقابل را دست‌نشانده چین می‌داند. این در حالی است که مسکو و پکن بارها هشدار داده‌اند که احزاب آمریکایی نباید حین تسویه حساب داخلی، پای بازیگران خارجی را وسط بکشند.

بایدن: ترامپ مرتکب جنایت شد
نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گوید که ترامپ باید از مقام خود کناره‌گیری کند چرا که با کوچک جلوه دادن خطر کرونا، مرتکب جنایت شده است.
به گزارش یورونیوز، جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بار دیگر نحوه مدیریت بحران کرونا از سوی دولت ترامپ را به باد انتقاد گرفت.
وی عملکرد رقیب دموکرات را در مواجهه با کرونا «غیرمسئولانه» خواند و گفت تلاش او در راستای کم اهمیت جلوه دادن خطر بیماری کووید 19، «جنایت» است.
بایدن در این باره افزود: این موضوع که ترامپ به رغم آگاهی از وخیم بودن بحران کرونا، در جهت کم اهمیت جلوه دادن آن تلاش کرده تقریباً یک اقدام جنایتکارانه است و به همین دلیل باید کناره‌گیری کند.
همچنین، بایدن وعده ترامپ را مبنی بر توزیع واکسن کرونا تا چند هفته دیگر، اقدامی فریبکارانه در راستای جلب آراء مردمی توصیف کرد.
 تا انتخابات 2020 آمریکا که موعد آن 13 آبان است، فاصله زیادی باقی نمانده و نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه این رقابت، با انگیزه جلب آرای مردمی، به اتهام‌زنی علیه یکدیگر روی آورده‌اند. برای مثال در حالی که بایدن رقیب جمهوریخواه را به تبانی با روسیه متهم می‌کند؛ ترامپ هم طرف مقابل را دست‌نشانده چین می‌داند. این در حالی است که مسکو و پکن بارها هشدار داده‌اند که احزاب آمریکایی نباید حین تسویه حساب داخلی، پای بازیگران خارجی را وسط بکشند.

بایدن: رفتارهای ترامپ بیشتر از تیک تاک نگران کننده است
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رفتارهای دونالد ترامپ را نگران کننده تر از تاثیر تیک تاک چینی دانست.
به گزارش آرتی عربی، بایدن رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در بین هواداران  خود در ایالت مینسوتا صحبت می کرد، گفت: براین باور هستم که تیک تاک چینی یک منبع نگرانی واقعی است تا جایکه این برنامه چینی می تواند به دست 100 میلیون جوان آمریکایی برسد.
او ادامه داد:تیک تاک نگران کننده است اما آنچه که باعث نگرانی بیشتر است رفتارهای دونالد ترامپ است.
بایدن قول داد که در صورت پیروز شدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خطرات امنیتی تیک تاک را بررسی کند.
دونالد ترامپ پیش از این اعلام کرد که دو برنامه چینی «تیک تاک» و« وی چت» یک تهدید برای امنیت ملی آمریکا هستند و از روز یکشنبه هر دو برنامه در آمریکا مسدود خواهند شد.


نظر شما