شناسهٔ خبر: 42601861 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

حمایت رئیس پارلمان عراق از توصیه‌های اخیر «آیت‌الله سیستانی»

رئیس پارلمان عراق با اشاره به مواضع و توصیه های مرجعیت شیعیان این کشور در جریان دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در بغداد، گفت: توصیه‌های اخیر «آیت‌الله سیستانی» مورد حمایت ما است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که توصیه های اخیر « آیت الله سیستانی » مرجعیت عالیقدر شیعیان این کشور در جریان دیدار با فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در بغداد، مورد حمایت پارلمان است.

اخبار بین الملل- بر اساس این گزارش، وی در این خصوص تأکید کرد: برگزاری انتخابات زودهنگام شفاف و سالم و نیز مبارزه با فساد در عمل و نه در کلام از اولویت های ما است.

الحلبوسی اظهار داشت: حفاظت از حاکمیت ملی عراق و مقابله با دخالت های خارجی نیز از اصولی است که مرجعیت عالیقدر روی آن تأکید کردند و ما این توصیه ها را نصب العین قرار می دهیم.

روز گذشته دفتر آیت الله سیستانی در بیانیه ای پس از دیدار با فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به مواضع مرجعیت عراق اشاره و اعلام کرد: انتخابات پارلمانی که قرار است سال آینده برگزار شود، از اهمیت بالایی برخوردار است و باید شرایط ضروری را برای آن فراهم آورد که به نتایج آن درجه بالایی از اعتبار بدهد تا شهروندان را به مشارکت گسترده در آن ترغیب کند و برای این هدف باید مطابق با یک قانون منصفانه و عادلانه و به دور از منافع شخصی برخی فراکسیون‌ها و طرف‌های سیاسی انجام شود.

در بیانیه مذکور همچنین آمده بود: دولت کنونی نسبت به تداوم و پیشبرد قاطعانه اقداماتی که در راه اجرای عدالت اجتماعی اتخاذ کرده است، دعوت می شود. به دست گرفتن کنترل گذرگاه‌های مرزی، بهبود عملکرد نیروهای امنیتی در راستای بالا بردن نظم و انضباط وحرفه ای گری آنها، اعمال اقتدار دولت، جمع آوری سلاح‌های غیرقانونی، جلوگیری از تجزیه کشور به مناطق تحت کنترل گروههای مشخص با زور سلاح و تحت عناوین مختلف و دور از اجرای قوانین از جمله این اقدامات محسوب می شوند.

 

نظر شما