شناسهٔ خبر: 42599637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طرح مدیریت دفع پسماند در بنادر و اسکله‌های استان بوشهر اجرا می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه "پسماندها سبب آلودگی‌های زیست محیطی دریاها می‌شوند" گفت:اجرای مدیریت دفع بهداشتی پسماندها در بنادر و اسکله‌های استان بوشهر ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد صبح امروز در نشست بررسی مشکلات زیست محیطی سواحل استان بوشهر با تاکید بر جلوگیری از ورود پسماندها به اکوسیستم‌های دریایی اظهار داشت: مدیریت پسماندها در راستای جلوگیری از ورود پسماندها به اکوسیستم‌های آبی نظیر رودخانه ها، تالاب‌ها، سواحل، بنادر و دریاها ضروری است.

وی با بیان اینکه "ورود پسماندها  در سواحل و دریا سبب آلودگی اکوسیستم‌ها و آسیب جدی به زیستگاه‌ها می‌شود" گفت: امروزه ورود پسماندها به دریاها یکی از مهمترین منابع آلوده‌کننده است که اثرات نامطلوبی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر مدیریت صحیح انواع پسماندها افزود: برای مدیریت صحیح انواع پسماندها اعم از خانگی و صنعتی نظارت‌های لازم از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر وفق قانون مدیریت پسماندها انجام می‌گیرد.

قلی‌نژاد از نظارت بر مدیریت پسماندها در اسکله‌ها و بنادر استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: پسماندها سبب آلودگی‌های زیست محیطی دریاها می‌شوند که اجرای مدیریت پسماندها در بنادر و اسکله‌های استان بوشهر ضروری است.

وی با بیان اینکه "امسال  این مهم به‌طور جدی آغاز شده و اسکله‌ها مورد بازدید قرار می‌گیرد" خاطرنشان کرد: متولیان اسکله‌های صیادی و تجاری استان بوشهر لازم است برنامه مدیریت پسماندهای این اسکله‌ها و بنادر را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: پاکیزگی اسکله‌ها علاوه بر جلوگیری از ورود پسماندها به دریا، بر زیبایی سواحل می‌افزاید و این مهم رسالت و وظیفه همگانی به ویژه متولیان اسکله‌ها و بنادر است.

قلی‌نژاد با اشاره به اینکه "استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس است" افزود: در طول سواحل استان بوشهر اسکله‌ها و بنادر متعدد صیادی، تجاری و مسافری وجود دارد که رعایت پسماند در این سواحل امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

انتهای پیام/190/س

نظر شما