شناسهٔ خبر: 4259918 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرگزاری سعودی به نقل از سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا:

کاخ سفید بر حمایت لجستیکی از عربستان در حمله به یمن تاکید کرد

تهران - ایرنا - خبرگزاری عربستان سعودی روز پنجشنبه نوشت: برنادت میهان سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، اوایل صبح امروز طرح حمایت لجستیکی و اطلاعاتی از عملیات طوفان نظامی الحزم عربستان سعودی در خاک یمن را تایید کرد.

صاحب‌خبر -

این خبرگزاری دولتی در گزارشی از واشنگتن به نقل از میهان افزود: رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد که آمریکا اقدامات حوثی های یمن را علیه رییس جمهوری منتخب این کشور، که موجب بروز آشوب و بی ثباتی گسترده در یمن و نیز تهدید امنیت و سلامت شهروندان آن شده است، بشدت محکوم می کند.

میهمان ادامه داد: از آنجا که آمریکا از نزدیک با عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری (مستعفی) یمن و هم پیمانان منطقه ای خود در تماس بود، از کم و کیف حمله هوایی عربستان به خاک یمن خبر داشته است.

وی گفت: کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) و دیگر کشورهای عربی و هم پیمانان آنها با توجه به رو به وخامت گذاشتن اوضاع امنیتی در منطقه برای دفاع از مرزهای عربستان و حمایت از دولت قانونی یمن مجبور به انجام عملیات نظامی در خاک یمن شدند.

سخنگوی شواری امنیت ملی آمریکا در توجیه این اقدام دولتش افزود: همانگونه که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دیشب اعلام کرده بودند، آنها به درخواست عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری یمن دست به چنین اقدامی زده اند.

پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا (کنگره) نیز ساعاتی قبل اعلام کرد، اد رویس رییس کمیته روابط خارجی کنگره، با صدور بیانیه ای خواستار پشتیبانی باراک اوباما از تجاوز نظامی سعودی ها به یمن شد.

در این بیانیه آمده است: 'از آنجا که تسلط انصارالله بر جنوب یمن هم موجب گسترش ناآرامی ها در آن کشور شد و هم تهدیدی علیه منافع امنیت ملی آمریکا و هم پیمانان منطقه ای آن به شمار می رود، دولت آمریکا باید برای حمایت از منصور هادی، رییس جمهوری تحت حمایت آمریکا همه تلاش خود را بکار بندد.

' از آنجا که عربستان سعودی به درخواست منصور هادی و با کمک هم پیمانان آمریکا در خلیج فارس به یمن حمله هوایی کرده است، آمریکا برای برخورد با این تهدید باید با کمک های لجستیکی و اطلاعاتی مناسب، از این نیروهای متحد حمایت کند'.

آساق**1378**1479

نظر شما