شناسهٔ خبر: 4259559 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

هزاران مبارز انصارالله در مرز با عربستان مستقر شدند

صاحب‌خبر -

به گفته منابع قبائلی، هزاران مبارز یمنی که عمدتا از جنبش انصارالله هستند در استان صعده در امتداد مرز با عربستان سعودی تجمع کرده اند.

منابع امنیتی در گفت و گو با پایگاه خبری «اسپوتنیک» گفتند این نیروها سرگرم ارزیابی اوضاع به منظور واکنش مناسب به تجاوز احتمالی از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.

در همین حال محمد البخیتی، از مقام‌های ارشد انصارالله در گفت و گو با اسپوتنیک گفت: « این عملیات نظامی (عربستان) به منزله اعلان جنگ علیه مردم یمن است و ما با تمامی توان با این حمله پاسخ خواهیم داد.»

در پی پیشروهای اخیر مبارزان حوثی در یمن، عربستان سعودی مناطق مختلف تحت کنترل انقلابیون را هدف قرار داد.

بنابرگزارش‌ها، جنگنده های نیروی هوایی عربستان بامداد پنجشنبه مواضع مبارزان انصارالله را بمباران و حملاتی را علیه فرودگاه صنعا و پایگاه هوایی «الدلیمی» در این شهر اجرا کردند.

منابع امنیتی و بیمارستانی روز پنجشنبه در گفت و گو با اسپوتنیک، کشته شدن بیش از 22 نفر و زخمی شدن بیش از 30 نفر دیگر را در پی حملات هوایی عربستان در صنعا تایید کردند.

این درحالی است که کانال‌های تلویزیونی تحت کنترل حوثی‌ها از کشته شدن دهها غیر نظامی در حملات هوایی در صنعا خبر دادند.

در همین حال مقام‌های امریکایی و عرب در گفت و گو با سی ان ان از حضور یک تیم هماهنگی بین سازمانی امریکا در عربستان سعودی خبر دادند.

برنادت میهان، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا در بیانیه ای اعلام کرد باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور با حمایت لجستیگی و اطلاعاتی از عملیات‌های نظامی تحت هدایت شورای همکاری خلیج فارس موافقت کرده است.

این عملیات پس از آن انجام شد که عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن روز چهارشنبه از کاخ ریاست جمهوری در عدن به مکانی نامعلوم گریخت.

نیروهای ارتش به همراه مبارزان انصارالله کنترل فرودگاه بین المللی شهر عدن، تعز و چندین شهر و بندر مهم یمن را در اختیار دارند.

ن ام/ د ب


 

نظر شما