شناسهٔ خبر: 42580018 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعتراض روحانیون جمهوری آذربایجان مقیم قم در اهانت نشریه شارلی ابدو

روحانیون جمهوری آذربایجان مقیم در شهر قم، همپای دیگر مسلمانان ایران و جهان، با برپایی تظاهراتی اقدام رذیلانه نشریه صهیونیستی فرانسوی شارلی ابدو را محکوم و در پایان این مراسم بیانیه‌ای را صادر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در پی اقدام موهن نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در باز نشر کاریکاتورهای اهانت‌آمیز نسبت به ساحت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و توهین به ارزش‌های والای اسلامی و عقاید بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان، قلب مسلمانان جهان جریحه‌دار شد، فعلی که ارتکاب آن، ناشی از آزادی بیان و عقیده نیست بلکه انعکاس کینه نسبت به اسلام و مسلمانان است.
در همین راستا روز شنبه 22 شهریور جمعی از روحانیون جمهوری آذربایجان شهر قم، همپای دیگر مسلمانان ایران و جهان، با برپایی تظاهراتی اقدام رذیلانه این نشریه صهیونیستی فرانسوی را محکوم و در پایان این مراسم بیانیهای را صادر کردند.
در این بیانیه آمده است: توهین به اسلام و رفتارهای نژادپرستانه و اقدامات تحریک آمیز علیه مسلمانان توسط صهیونیستهای مسیحی برنامه ریزی و در رسانهها و مطبوعات منتشر می‌شود که منجر به خشونت و اعمال تروریستی توسط گروههای رادیکال در جهان میشود.
ما روحانیون جمهوری آذربایجان اعلام میکنیم که تبلیغات نفرت آمیز ضد مسلمانان را نمیتوان آزادی مذهبی و دینی نام نهاد و این شیوه را بسیار نابخردانه و غلط میدانیم.
در این بیانیه آمده: هدف اصلی صهیونیسم جهانی و امپریالیسم به انحراف کشاندن افکار عمومی نسبت به تحولات منطقه غرب آسیا خصوصاً تحولات عراق، سوریه، یمن، لبنان و فلسطین است.

کشور جمهوری آذربایجان ,
در پایان بیانیه با اشاره به سخنان ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنهای مدظله العالی تاکید شد: امت اسلامی در مورد وقایع هوشیار باشند و هرگز اهداف پلید دشمنان اسلام و سیاستمداران فریبکار غرب بر علیه اسلام عزیز را فراموش نکنند.
نشریه شارلی ابدو با حمایت دولت‌ها و مؤسسات مختلف صهیونیستی کاریکاتوری ضد پیامبر اسلام (ص) منتشر می‌کند و کشورهای مختلف هم به بهانه حمایت از آزادی بیان از آن دفاع می‌کنند که این عمل نزد تمام آزادی خواهان عالم به شدت محکوم است.

انتهای پیام/

نظر شما