شناسهٔ خبر: 42572958 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تظاهرات مردم غزه در اعتراض به عادی سازی روابط بحرین و اسرائیل

صاحب‌خبر -

شفقنا- مردم غزه در اعتراض به اقدامات دو کشور خلیج فارس برای عادی سازی روابط با اسرائیل، تصاویر رهبران اسرائیلی ، آمریکایی ، بحرین و امارات متحده عربی را به آتش کشیدند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره، این تظاهرات در اعتراض به اجماع برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با اسراییل برگزار شد.
یکی از رهبران حماس در این باره گفت: ما باید با ویروس عادی سازی مبارزه کنیم و همه راه های آن را ببندیم تا  بتوان از شیوع آن جلوگیری کرد.
تظاهر کنندگان تصاویر دونالد ترامپ، بنیامین نتانیاهو ، حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین و شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی امارات را به آتش کشیدند.
بنابراین گزارش، فلسطینی ها از تضعیف موضع دیرینه کشورهای عربی که خواستار عقب نشینی اسرائیل از سرزمین های اشغالی و پذیرش دولت فلسطین بودند، ابراز نگرانی می کنند.
گفتنی است، اعلام عادی سازی روابط باعث اتحاد و همبستگی محمود عباس ، رئیس جمهور فلسطین و رهبران حماس شده است.
دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین در کرانه باختری نیز عنوان کرد: اگر درگیری های چند دهه اسرائیل و فلسطین حل نشود ، فشار دیپلماتیک به صلح نمی رسد. توافقنامه بحرین ، اسرائیل و  آمریکا برای عادی سازی روابط نه در مورد صلح است و نه در مورد روابط بین کشورها. بلکه این یک اتحاد نظامی علیه فلسطین است.
علی آلاسواد ، نماینده سابق مجلس بحرین نوشت که این روز، یک روز سیاه در تاریخ بحرین است.
گروه الوفاق هم در توئیتر خود نوشت: توافق بین رژیم استبدادی بحرین و دولت اشغالگر صهیونیستی خیانت کامل به اسلام و عرب گرایی و خروج از اجماع اسلامی ، عربی و ملی است

اصل خبر را در الجزیره ببینید.

نظر شما