شناسهٔ خبر: 42557950 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

حزب اعتمادملی درگذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفت

حزب اعتمادملی در پیامی در گذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| حزب اعتمادملی با انتشار پیامی درگذشت آیت‌الله یوسف صانعی از مراجع تقلید عظام را تسلیت گفت.

 

به گزارش اعتمادآنلاین، متن پیام تسلیت حزب اعتماد ملی به شرح زیر است: 

 

انّا لله و انّا الیه راجعون


ملت ایران، فقیهی نواندیش و عالمی بزرگ را از دست داد.

 

رحلت جان‌گداز فقیه ارزنده، شاگرد اصلح امام خمینی(ره)، و یار صدیق انقلاب، حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ یوسف صانعی(ره)، مقلدان آن عالم ربانی، ملت شریف ایران و اعضای حزب اعتمادملی را در غمی بزرگ فرو بُرد.

 

مرحوم آیت‌الله‌العظمی صانعی به سبب نوگرایی‌های متعدد در فقه شیعه و نیز مواضع حق‌طلبانه، همواره مورد عتاب طیف‌های تندرو و خشک مذهب قرار داشت، اما هیچ‌گاه این سخن صاحب جواهر به شیخ انصاری را فراموش نکرد که "از احتیاط‌های خود بکاه، زیرا دین اسلام، شریعت آسان است" و همواره نیز بر همین سلوک باقی ماند و همین مساله نیز سبب اقبال مردم به فتاوای ایشان و نیز شمار بسیار مقلدان این چهره ارزشمند شد.

 

او به‌عنوان مرجع تقلید مردمی، مبارزی خستگی‌ناپذیر، مجاهد فی سبیل‌الله و انسانی وارسته و حق‌جو، همواره در طرف مردم ایستاد.

مرحوم آیت‌الله‌العظمی صانعی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی نیز نقشی شگرف ایفا کرد و در کنار دوستان دیگری همچون آیت‌الله کروبی، تاثیر بسزایی در موفقیت انقلاب اسلامی داشت.

 

حزب اعتمادملی، این واقعه سوزناک را به بیت شریف صانعی، مقلدان و ملت شریف ایران تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند منان، علو درجات را برای آن فقیه بزرگوار آرزومند است.

نظر شما