شناسهٔ خبر: 42551406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

منطقه فرهنگی کاشان توسط شورای فنی پوشش داده می‌شود

گروه استان‌ها- رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان ضمن اشاره به به‌کارگیری نخبگان و پیشکسوتان در شورای فنی میراث فرهنگی کاشان گفت: منطقه فرهنگی کاشان توسط شورای فنی پوشش داده می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهران سرمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به تشکیل شورای فنی میراث فرهنگی کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: شورای میراث فرهنگی تنها در مراکز استان‌ها تشکیل می‌شود اما با توجه به نگاه ویژه وزیر و مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان به کاشان و تعداد خانه‌های تاریخی متعدد این شورای فنی به کاشان اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه دبیری این شورا بر عهده اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان است، افزود: شخصیت‌های حقوقی و حقیقی در شورای فنی میراث فرهنگی کاشان و آران و بیدگل حضور دارند و یکی از پربارترین و پیشکسوتان نام آشنایی در شورای فنی میراث فرهنگی کاشان و آران و بیدگل حضور دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان با بیان اینکه جلسات این شورا سعی می‌شود ماهانه و یا 40 روز یک بار برگزار برگزار می‌شود ابراز داشت: با توجه به موضوعات مختلفی وجود دارد موضوعات در زمینه حفاظت، مرمت و غیره مطرح می شود که پس از رای‌گیری و تصویب به اداره کل و وزارت خانه ارسال و لازم‌الاجرا است.

وی ضمن اشاره به حضور نخبگان و افراد شاخص در شورای فنی کاشان و آران و بیدگل گفت: پیش از این موضوعات به شورای فنی استان اصفهان ارسال می‌شد که به دلیل وسعت موضوعات در سطح استان اصفهان ممکن بود موضوعات مربوط به کاشان و آران و بیدگل با تاخیر نتیجه حاصل شود.

سرمدیان با بیان اینکه در نخستین جلسه شورای فنی کاشان و آران و بیدگل شش موضوع مطرح شده است، تصریح کرد: از این شش موضوع چهار موضوع مربوط به کاشان و دو موضوع مربوط به آران و بیدگل بود و بر همین اساس ما منطقه فرهنگی کاشان را در شورای فنی میراث فرهنگی پوشش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه موضوعات بسیار مهم و خاص در شورای فنی میراث فرهنگی کاشان و آران و بیدگل بررسی می‌شود تاکید کرد: حوزه میراث فرهنگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به دلیل نگاه ویژه مردم، خبرنگاران و دوستداران میراث فرهنگی تشکیل این شورای فنی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/801/ح

نظر شما