شناسهٔ خبر: 42541525 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حضور عملياتي پهپاد کمان در رزمايش ذوالفقار

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سخنگوی رزمایش ذوالفقار 99 ارتش گفت: پهپاد کمان نیروی هوایی ارتش نخستین بار در این رزمایش، مأموریت رزمی انجام می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم شهرام ایرانی دیروز افزود: در رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش برخی تجهیزات و طرح‌ریزی‌ها برای نخستین‌بار به صورت عملیاتی استفاده می‌شود.
وی افزود: در حوزه دریا زیردریایی بومی کلاس متوسط فاتح حضور عملیاتی دارد و در رزمایش هم مسئولیت عملیاتی دارد که باید یک ماموریت عملیاتی را برای مقابله با تهدیدات زیرسطحی انجام دهد.
دریادار ایرانی گفت: در حوزه هوادریا نیز پهپاد دورپرواز و رزمی سیمرغ حضور عملیاتی دارد و نخستین بار کارکنان و پهپاد، مقابله با اهداف شناور را تمرین خواهند کرد.
سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش تاکید کرد: در حوزه هوایی هم برای نخستین بار تجهیزاتی به صورت عملیاتی به کار گرفته می‌شود و نخستین بار حضور عملیاتی پهپاد کمان را به عنوان اولین پهپاد رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران داریم که در جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش طراحی و ساخته شده است.
وی گفت: در حوزه زمینی نیز شناور‌های دوزیست بهینه سازی شده است که آمادگی عملیات در محیط دریا و خشکی را دارد و ماموریت رزمی انجام خواهد داد.

نظر شما