شناسهٔ خبر: 42540460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در بیانیه سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه خراسان مطرح شد؛

معیارهای دوگانه دولت‌های مدعی آزادی بیان در مقوله آزادی

مشهد ـ سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه خراسان با انتشار بیانیه‌ای اقدام موهن یک نشریه هتّاک فرانسوی در توهین به پیامبر گرامی اسلام را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه خراسان با انتشار بیانیه‌ای اقدام موهن یک نشریه هتّاک فرانسوی در توهین به پیامبر گرامی اسلام را محکوم کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است؛

« وَالَّذِینَ سَعَوْا فِی آیَاتِنَا مُعَاجِزِینَ أُولَٰئِکَ أَصْحَابُ الْجَحِیمِ»

و آنان که در رد و انکار آیات ما سعی و کوشش کردند تا ما را به زانو درآورند آن‌ها اهل آتش دوزخند. (سوره حج آیه ۵۱)

اقدام پلید و خباثت آمیز عده‌ای از افراد اسلام ستیز در هتک حرمت به قرآن کریم و تهیه و انتشار مجدد کاریکاتور موهن به پیامبر رحمت به بهانه واهی آزادی بیان سبب جریحه دار شدن احساسات جامعه بزرگ اسلامی در سرتاسر جهان شده است.

عناصر تندرو و افراطی وابسته به جریان‌های ضد دینی که در پناه و حمایت دولت‌های مستکبر قرار دارند به بهانه‌های مختلف برای ایجاد هراس از اسلام و مسلمانان به توهین و هتاکی به مقدسات مسلمانان روی آورده‌اند و صدالبته این توهین‌ها و هتاکی‌ها هیچ سود و حاصلی نداشته است، بلکه عاملی برای رشد اسلام و اسلام‌گرایی در جوامع غربی شده است.

کشور فرانسه در حالی ادعای آزادی بیان دارد که امثال مورخینی چون روژه گاردی را فقط به خاطر افسانه نامیدن هولوکاست به زندان محکوم کرد و این است معیارهای دوگانه دولت‌های مدعی آزادی بیان در مقوله  آزادی.

اسلام دین صلح و دوستی و رحمانیت برای مستضعفین و غلظت علیه مستکبران است. امروز تمامی حق جویان و حق خواهان و حق طلبان در تمامی عالم دریافته‌اند که راهی جز تمسک به این ریسمان محکم الهی ندارند.

امت اسلام در سراسر جهان و ملت مسلمان ایران به ویژه اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قطعا در مقابل این روند اسلام هراسی و اسلام ستیزی ساکت نخواهند بود و با عزمی مضاعف به تقویت این کتاب حیات بخش و تعالیم الهی خواهند پرداخت.

سازمان بسیج اساتید ون خبگان حوزه علمیه خراسان در جوار بارگاه عالم آل محمد که نهضت علمی آن امام زمینه‌ساز تقویت فرهنگ ناب اسلامی بوده که نمونه‌ای از آن را در مناظره‌های علمی ایشان با پیروان ادیان دیگر می‌بینیم از رهبران دینی جهان تقاضا دارد با محکوم نمودن این اقدامات هتاکانه مانع از تکرار اقدامات خشونت آمیز و نابخردانه علیه ادیان الهی در کشورهای مدعی آزادی بیان بشوند.

وزارت امور خارجه و مراکز فعال اسلامی و حوزوی نیز لازم است در این عرصه حضور پررنگی داشته و اعتراض ملت مسلمان وغیور ایران را از چنین اقدامات ددمنشانه و هتاکانه به گوش جهانیان برسانند.

در پایان گسترش کلمه حق،  مودت و برادری بین ملت‌ها و قطع و نابودی این شجره ملعونه  یعنی صهیونیسم بین الملل واستکبار جهانی را از درگاه خداوند رحمان خواستاریم.


 

نظر شما