شناسهٔ خبر: 42533589 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

در واکنش به رفتار خیانتکارانه سران عرب

عضو جنبش جهاد اسلامی: نام فلسطین را از اتحادیه عرب خارج کنید

درواکنش به اقدامات خیانتکارانه برخی سران عربی در نشست روز گذشته اتحادیه عرب عضو دفتر جهاد اسلامی فلسطین خواستار خارج کردن نام فلسطین از میان کشورهای عضو اتحادیه عرب شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از المیادین، "محمد الهندی" از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین: از تشکیلات خودگردان فلسطین می خواهیم که هر چه زودتر نام فلسطین را از اتحادیه عرب خارج کند.کشورهای عضو این اتحادیه پشت فلسطین را خالی کردند و به آغوش اسرائیل رفتند و از محکوم کردن عادی سازی روابط با دشمن اشغالگر خودداری کردند.

 

پیشتر "ریاض المالکی" وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اقدامات سازشگرایانه اتحادیه عرب در مسیر عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی گفت: ما توانستیم مانع صدور بیانیه وزرای خارجه عرب در جهت مشروعیت بخشی به اقدام امارات برای امضای توافق سازش با رژیم صهیونیستی شویم.

 

المالکی همچنین گفت: موضع فلسطین جدی است. ما از نقش خود در ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه عرب برای ممانعت از تحقق این امر استفاده کردیم.

 

المالکی با اشاره به تلاش های صورت گرفنه توسط نمایندگان فلسطین در اتحادیه عرب عنوان کرد: با وجود اینکه کشورهای عربی موافق محکومیت خروج از طرح سازش عربی نبودند٬ اما هیچ بیانیه‌ یا قطعنامه ای از سوی وزاری خارجه عرب برای مشروعیت‌بخشی به اقدام امارات صادر نشد. ما تلاش خود را کردیم٬ اما نمی‌توانیم در اتحادیه عرب تک‌روی کنیم. همیشه درباره برخی مسائل مناقشه هایی وجود دارد که ما را مجبور می‌کند تا مواضع خود را به حداقل برسانیم.

 

انتهای پیام/ م.ح

نظر شما