شناسهٔ خبر: 42526931 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

انتخابات آمریکا| بایدن همچنان در نظرسنجی ها پیش است

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس جو بایدن دموکرات با 12 درصد امتیاز در سطح ملی و در بین رأی‌دهندگان احتمالی آمریکا، سبقت گرفته است. این نظرسنجی همچنین نشان داد تعداد رأی‌دهندگان قانع‌شونده، در مقایسه با چهار سال پیش، کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| به نقل از "رویترز"، نظرسنجی 3 تا 8 سپتامبر (13 تا 18 شهریور) که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد 52 درصد رأی‌دهندگان احتمالی قصد حمایت از بایدن را دارند، در حالی که 42 درصد از ترامپ حمایت خواهند کرد. سه درصد گفتند به کاندیدای دیگری رأی خواهند داد و تنها پنج درصد نیز اعلام کردند هنوز درباره انتخاباتی که کمتر از دو ماه به برگزاری آن باقی مانده است، تصمیمی نگرفته‌اند.

 

این نظرسنجی نشان داد تعداد رأی‌دهندگانی که هنوز از یک کاندیدای حزب اکثریت حمایت نکرده‌اند، کمتر از نصف این آمار در سال 2016 است، و بایدن در حال حاضر از امتیاز تأمین رأی ملی مردمی برخوردار است.

 

حتی در صورتی که رأی‌دهندگان بدون تصمیم از ترامپ حمایت کنند، او همچنان در آرای مردمی از بایدن شکست خواهد خورد.

 

با این حال ترامپ بدون پیروزی در بین آرای ملی مردمی، هنوز هم می‌تواند برنده انتخاب مجدد باشد. نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نه بر مبنای رأی مردمی، بلکه بر مبنای اینکه چه کسی برنده الکترال باشد تأیین می‌شود؛ مسابقه‌ای بر مبنای تعداد پیروزی در مسابقات ایالت به ایالت.

 

چهار سال پیش، هیلاری کلینتون دموکرات تقریباً 3 میلیون رأی بیشتر از ترامپ به دست آورد، در حالی که رقیب جمهوری‌خواهش با اختلاف کم، پیروز آرای الکترال و انتخابات ریاست جمهوری بود.

 

این نخستین باری بود که نظرسنجی رویترز/ایپسوس، حمایت از کاندیداهای 2020 را در بین رأی‌دهندگان احتمالی مورد سنجش قرار داد.

 

منبع: ایسنا

نظر شما