شناسهٔ خبر: 42520391 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

علی دایی و حالا کریستیانو رونالدو؛ واکنش های توییتری به 101 گله شدن رونالدو

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- کریستیانو رونالدو، مهاجم تیم پرتغال شب گذشته با بریس مقابل سوئد از 100 گل ملی عبور کرد و به رکورد 109 گل ملی علی دایی نزدیک تر شد.
به گزارش آریا، شب گذشته در جریان دیدار تیم های سوئد و پرتغال از رقابت های لیگ مت های اروپا، کریستیانو رونالدو توانست با به ثمر رساندن دو گل، تعداد گل های ملی خود را به عدد 101 برساند. وقتی طرفدار یک تیم می شوید، عضوی از جمعیت چند هزار نفری یا چن صد هزار نفری و یا حتی چند میلیونی ای می شوید که همه و همه به سمت یک هدف مشترک حرکت می کنید. زمانی که طرفداری از عرصه باشگاهی به رقابت های ملی منتقل می شود، حساسیت و هیجان ماجرا چند برابر می شود. چرا که آن 11 نفری که در زمین حضور دارند می توانند نگرش ها و ذهنیت ها را نسبت به یک کشور تغییر دهند. کافی است صحنه ای را به یاد بیاورید که در بازی ایران و اسپانیا، بازیکنان ایران از خط دروازه مانند مرز های کشورشان دفاع کردند.
وجود یک ابرقهرمان که در تنگنا ها و لحظات حساس به کمک تیمش بیاید و رویاهای یک ملت را به پرواز در بیاورد، همواره یکی از جذاب ترین قاب های فوتبال است. ابرقهرمان هایی که وقتی پا به توپ می شوند قرار است هوادارانی را به سمت پیروزی حرکت دهند که شاید هیچ چیزی به جز فوتبال نمی تواند آن ها را خوش حال کند و برای 90 دقیقه هم که شده از چارچوب مشکلات و محدودیت های اطرافشان خارج شوند. علی دایی، همان ابرقهرمانی است که توانست 109 بار دروازه حریفان ایران را بگشاید اگر چه کریستیانو رونالدو با 101 گل فاصله ای با شکستن رکورد آقای گل جهان در عرصه ملی ندارد اما علی دایی، همیشه علی دایی است، زننده 109 گل ملی برای تیم ایران.
حالا برخی خبرگزاری های خارجی در توییتر به نزدیک شدن گل های ملی کریستیانو رونالدو به علی دایی واکنش نشان دادند. درخشش دیشب رونالدو در بازی مقابل سوئد و کم کردن فاصله گل های ملی اش با علی دایی، موضوع داغ رسانه های رسمی، خبرنگاران خارجی و کاربران در توییتر بود. گفتنی است در تاریخ فوتبال، تنها علی دایی و کریستیانو رونالدو از 100 گل ملی عبور کرده اند. در ادامه نگاهی به برخی از این توییت ها داریم:
- کریستیانو رونالدو صدمین گل خود برای پرتغال را به ثمر رساند. او بعد از علی دایی که 109 گل ملی دارد، دومین بازیکن تاریخ است که برای تیم ملی کشورش بیش از 100 گل به ثمر رسانده است.
- فقط 2 بازیکن در طول تاریخ 100 یا 100 گل ملی به بالا به ثمر رسانده اند. علی دایی و حالا کریستیانو رونالدو  
- کریستیانو رونالدو در مسیر تبدیل شدن به گلزن ترین بازیکن تاریخ مسابقات ملی است. علی دایی 109، کریستیانو رونالدو 101
- پرواز فوق العاده! یک موفقیت دیگر در دوران حرفه ای او. 100 گل برای پرتغال. بهترین گلزن اروپا و مادرید به سمت رکورد علی دایی می رود. وقتی از گلزنی صحبت می کنید، نام کریستیانو رونالدو را به کار ببرید.
- بیشترین گل ملی در تاریخ فوتبال جهان در فوتبال مردان: علی دایی 109 کریستیانو رونالدو 101 فرانس پوشکاش 84
- کریستیانو رونالدو صدمین گل خود برای پرتغال را به ثمر رساند و اکنون بهترین گلزن ملی تاریخ فوتبال اروپا است. فقط علی دایی، مهاجم سابق تیم ملی ایران با 109 گل از رونالدو بیشتر گل ملی دارد.
- کریستیانو رونالدو، مهاجم تیم ملی پرتغال به دومین بازیکن تاریخ فوتبالی ملی تبدیل شد که توانسته 100 گل به ثمر برساند. رونالدو به علی دایی 109 گله ملحق شد و اکنون بهترین گلزن فوتبال ملی در قاره اروپا است.
کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم ملی پرتغال در جریان برد 2-0 تیم ملی کشورش مقابل سوئد در مسابقات لیگ ملت های اروپا، موفق شد هر دو گل تیمش را به ثمر رساند، تا تعداد گل های ملی اش سه رقمی شود و به اولین بازیکن اروپایی بدل شود که به این افتخار دست می یابد. کریستیانو رونالدو با ثبت بریس مقابل سوئد به رکورد 101 گل ملی رسید تا فقط 8 گل با علی دایی (109) در صدر جدول بهترین گلزنان تاریخ بازی های ملی فاصله داشته باشد. فرانس پوشکاش (84) در رده سوم قرار دارد. کریستیانو رونالدو اکنون به اندازه مجموع گل های بهترین گلزنان تاریخ فرانسه (تیری آنری با 51 گل) و تاریخ هلند (رابین فن پرسی با 50 گل) موفق به گلزنی شده است. رونالدو همچنین از سال 2003 میلادی به بعد هر سال حداقل یک گل در بازی های ملی به ثمر رسانده تا در 18 سال متوالی میلادی موفق به گلزنی شده باشد.

نظر شما