شناسهٔ خبر: 42519654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

ترور نافرجام معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان با 12 کشته و 25 مجروح

انفجار بمب در مسیر کاروان حامل معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان و همراهانش در پایتخت این کشور، 12 کشته و 25 مجروح برجای گذاشت، اما این مقام افغانستان آسیبی ندید.

صاحب‌خبر -



مقامات امنیتی دولت کابل اعلام کردند، کاروان خودروهای حامل «امرالله صالح» و همراهانش در منطقه چهارم امنیتی شهر کابل هدف انفجار بمب قرار گرفت. بر اثر این انفجار، 12 نفر جان خود را از دست دادند، و 25 تن،‌، از جمله سه محافظ معاون رئیس‌جمهور، مجروح شدند. «رضوان مراد» رئیس‌دفتر مطبوعاتی و روابط عمومی امرالله صالح، خبر داد که هدف انفجار مذکور، شخص صالح بوده، اما وی آسیبی ندیده است. به گزارش تسنیم، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که ممکن است آمار تلفات افزایش یابد. بر اثر این حمله، همچنین، شماری منازل مسکونی و مغازه به طور جدی آسیب دیدند.
هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به‌عهده نگرفته است. «ذبیح الله مجاهد» دیروز طی توئیتی نوشت: انفجار کابل هیچ ارتباطی به افراد گروه طالبان ندارد.
«اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، در واکنش به حمله تروریستی علیه معاون اول خود گفت: دشمنان با چنین جنایاتی نمی‌توانند روند صلح افغانستان را تضعیف کنند.
«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان هم حمله تروریستی علیه کاروان حامل معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان را محکوم کرد و آن را اقدامی عامدانه جهت بر هم زدن روند مذاکرات صلح در افغانستان دانست. وزارت خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای، حمله تروریستی کابل را به شدت محکوم کرد.
مرداد سال گذشته نیز در حالی که رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان جریان داشت، بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در مجاورت دفتر امرالله صالح، دست‌کم 20 نفر کشته و 25 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.
تداوم درگیری‌ها
فرماندهی ارتش در شمال افغانستان دیروز اعلام کرد، ۱۳ عضو طالبان طی درگیری با نظامیان دولتی در سه شهر استان «بلخ» (شمال افغانستان) کشته و دو نفر نیز زخمی شدند. همچنین، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد، ۹ جنگجوی طالبان طی درگیری با نیروهای دولتی در شهرستان «میوند» استان قندهار، کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کابل، در استان «غزنی» نیز عناصر طالبان یک کارمند دولتی و یک نظامی افغان را به قتل رساندند.

برچسب‌ها:

نظر شما