شناسهٔ خبر: 42511682 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

قطعنامه ای بدون محکومیت خائنان

تشکیلات خودگردان ابومازن بار دیگر رنگ عوض کرد

خبرگزاری رویترز انگلیس در تازه ترین گزارش خود از کاهش کیفیت درخواست تشکیلات خودگردان از اتحادیه عرب برای بررسی توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی خبرداده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) خبرگزاری رویترز انگلیس از کاهش کیفیت درخواست تشکیلات خودگردان از اتحادیه عرب برای بررسی توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی خبرداده است.

 

براساس گزارش رویترز، پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده به اتحادیه عرب توسط نماینده فلسطین در این اتحادیه هیچ درخواستی برای محکوم کردن امارات یا اقدام علیه این کشور را شامل نمی شود این در حالی است که پیشتر اعضای کمیته مرکزی تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله اعضای جنبش فتح از کشورهای عربی و اسلامی خواسته بودند تا امارات را به خاطر عادی سازی روابط با دشمن اشغالگر صهیونیستی تحریم کنند.

 

شب گذشته،"اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با المیادین تاکید کرده بود که هیچ توجیهی برای اقدام امارات در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی وجود ندارد؛ این رفتار حکام اماراتی به نوعی خدمات دهی رایگان به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شمار می آید.

 

با این حال روز گذشته (سه شنبه) محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در اقدامی عجیب هرگونه سخن یا اقدام توهین‌آمیز علیه سران عرب از جمله حاکمان امارات را محکوم کرد.
 

تشکیلات خودگردان در پیش‌نویس قطعنامه فعلی ارائه شده به اتحادیه عرب آورده است: توافق از اجماع عربی بر سر مسأله فلسطین به عنوان مسأله اصلی تمام امت عرب، حمایت همه کشورهای عضو از حقوق قانونی و غیرقابل تصرف ملت فلسطین و در رأس آن حق تعیین سرنوشت و عینیت بخشی به کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس نمی‌کاهد.این توافق دیدگاه اصولی عربی مبنی بر اینکه تنها راه برای تحقق صلح در غرب آسیا، راهکار دو دولتی در مرزهای ۱۹۶۷ است، تغییر نمی‌دهد.

 

گفتنی است که نشست اتحادیه عرب امروز برگزار خواهد شد.

 

پیشتر دکتر "بلال الشویکی" استاد علوم سیاسی دانشگاه الخلیل گفته بود که دولت امارات در مسیر عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی تنها نیست تنها چیزی که باعث شده تا فلسطینی ها(اعم از گروه های مقاومتی در غزه و کرانه باختری) در مقابله با اسرائیل به هدف اصلی خود مبنی بر بیرون راندن صهیونیست ها از سرزمین شان ناکام بمانند عدم ایجاد هماهنگی میان تشکیلات خودگردان محمود عباس و گروه های مقاومتی است.

 

پیشتر تشکیلات خودگردان بارها از قصد خود برای لغو تمامی همکاری های امنیتی با رژیم صهیونیستی خبر داده بود اما هر بار از انجام این تصمیم حساس و امیدوار کننده عقب نشینی کرد.

 

مسئولان و رهبران گروه های مقاومتی فلسطینی تشکیلات خودگردان را شریک اساسی و حیاتی رژیم اشغالگر در برقراری امنیت درکرانه باختری و حتی غزه می دانند.نیروهای امنیتی این تشکیلات در کرانه باختری از انجام عملیات های شهادت طلبانه علیه نظامیان صهیونیست جلوگیری می کند. اسامی و اطلاعات نیروهای پلیس تشکیلات به طورکامل تحت اختیار تل آویو است.

 

انتهای پیام/م.ح

نظر شما