شناسهٔ خبر: 4251085 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان: تورنمنت بین‌المللی هلند، انتخابی تیم ملی بود

نسیم

مینو مداح در گفتگو با ‌«نسیم»‌ افزود: برای کسب سهمیه المپیک هدفمان مسابقات قاره‌ای است/ امیدوارم بازیکنان جدیدی که جایگزین شده‌اند، در مسابقات جهانی روسیه دل مردم را شاد کنند و با مدال برگردند

صاحب‌خبر -

مینو مداح، سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان برای موفقیت شاگردانش در مسابقات برون مرزی برنامه جدیدی را در پیش گرفته است. وی بعد از انتخاب ورزشکاران موفق در مسابقات بین‌المللی دهه فجر و حتی حذف چهره سر‌شناسی چون سوسن حاجی‌پور، بعد از تورنمنت بین‌المللی هلند نیز نگار شیری و فاطمه مداحی را خط زد تا تمرینات تیم با هفت هوگوپوش دنبال شود.

مداح درخصوص کارنامه تیم ملی تکواندو در سال ۹۳ به «نسیم» گفت: تیم ملی تکواندو نتایج نسبتا خوبی را در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی به دست آورد. تیم ملی در تورنمنت بین‌المللی هلند نیز که مسابقه شبه جهانی بود و بسیاری از چهره‌های مطرح جهان در آن رقابت کردند نیز عملکرد خوب و روند رو به پیشرفتی داشت.
وی از تغییر تیم ملی خبر داد و افزود: حدود ۸۰ درصد تیم ملی را تغییر دادیم و از بازیکنان جوانتری استفاده کردیم که خوشبختانه عملکرد قابل قبولی داشتند و امیدوارم بازیکنان جدیدی که جایگزین شده‌اند، در مسابقات جهانی روسیه نیز دل مردم را شاد کرده و با مدال برگردند. تمام تدارکات تیم براید حضور موفق در مسابقات جهانی است که اردیبهشت ماه در روسیه برگزار می‌شود.
مداح در ادامه به حضور بازیکنان قدرتمندی در مسابقات بین المللی دهه فجر اشاره کرد که ملی پوشان ایرانی توانستند حتی نایب قهرمان المپیک را شکست دهند. این مسابقات و تورنمنت بین المللی هلند تجربه خوبی برای بازیکنان ایران بود تا تجربه اندوزی کنند.
وی درخصوص احتمال کسب سهمیه بازی‌های المپیک توسط کیمیا علیزاده و تکواندوکاران ایرانی اظهار داشت: برای راه یافتن به مسابقات المپیک هدفمان مسابقات قاره‌ای است، درعین حال شکرانه ایزدی، اکرم خدابنده، کیمیا علیزاده و نگار شیری به دلیل مدال‌آوری در مسابقات بین‌المللی دهه فجر انگیزه بالاتری دارند تا در مسابقات هلند نیز توانایی خود را نشان دهند.
سرمربی تیم ملی تکواندو درخصوص حذف نگار شیری و فاطمه مداحی از اردوهای آماده سازی تیم ملی نیز گفت: عملکرد این ورزشکاران را در تورنمنت بین المللی هلند زیرنظر داشتیم و قبل از این بازی‌ها نیز به آن‌ها گفته بودیم، این مسابقات انتخابی تیم ملی نیز محسوب می‌شود. این مسابقات علاوه بر می‌دانی برای تجربه اندوزی، دیداری تدارکاتی نیز بود و ما بازیکنانی که عملکرد بهتری داشتند را در اردو نگه داشتیم. در وزن سوم نیز دو بازیکن را در ترکیب داریم که در این وزن نیز ورزشکار بهتر و آماده‌تر که نظر مساعد کادر فنی را جلب کند را به مسابقات جهانی روسیه اعزام می‌کنیم.

نظر شما