شناسهٔ خبر: 42499444 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

بیشتر اصلاح طلبان در پی نامزد اجاره ای برای ۱۴۰۰ نیستند

میرلوحی درباره استراتژی اصلاح طلبان در انتخابات گفت: دو دیدگاه در اصلاح‌طلبان وجود دارد: یکی دیدگاه آنهایی است که در انتخابات اسفند ۹۸ لیست دادند و شرکت کردند. آنها معتقدند با همان فرمان و رویکرد در انتخابات ۱۴۰۰ هم شرکت کنند.

صاحب‌خبر -

مشاهده کردیم در اسفند ۹۸ آنها نتوانستند مردم را پای صندوق‌های رای بیاورند. عضو شورای مرکزی مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی ادامه داد: آنها از بقیه اصلاح‌طلبان گلایه دارند که اگر همه در تهیه لیست مشارکت می‌کردند، مردم می‌آمدند. با وجودی که چند حزب با تابلوی اصلاح‌طلبی اقدام به تهیه لیست کردند، چون تفکر اقناعی و نظرات مردم در آن رویکرد انتخاباتی غایب بود، نتیجه‌ای نداشت. رییس دولت اصلاحات در این به صراحت اعلام کرد که اگر من هم از مردم بخواهم در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

میرلوحی درباره سرخوردگی رای دهندگان خاطرنشان کرد: دیدگاه دوم مربوط به شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان است. آنها به این جمع‌بندی رسیدند که با این شیوه لیست ندهند و تاکنون دیدگاه آنها تغییری نکرده است. لذا جز افراد و احزابی که در اسفند ۹۸ لیست دادند، دیگر اصلاح‌طلبان طرفدار حمایت از نامزد غیراصلاح‌طلب و به اصطلاح اجاره‌ای در ۱۴۰۰ نیستند.عضو شورای شهر تهران گفت: خرد جمعی اصلاح‌طلبان می‌گوید در آزمونی که شکست آن از پیش معلوم است شرکت نکنند. در انتخابات اخیر مجلس بخشی از اصلاح‌طلبان مدلی بی‌نتیجه را استفاده کردند و نتیجه نگرفتند پس این شیوه نباید تکرار شود. وی، مشارکت قابل قبول مردم در انتخابات ۱۴۰۰ را در گرو اطمینان خاطر آنها از اصلاح اوضاع کنونی دانست و عنوان کرد: در این باره هر چه بخواهیم استدلال کنیم، افکار عمومی از ما نمی‌پذیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما