شناسهٔ خبر: 42472505 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

بازیافت روزانه 11هزار تن پسماند ساختمانی در تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با کلنگ‌زنی سومین کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی؛ میزان بازیافت پسماند ساختمانی روزانه به 11 هزار تن خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش کیهان، مجتبی یزدانی در مراسم افتتاح سه پروژه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اظهار داشت: روزانه ۳۰ تا ۳۲ هزار تن نخاله و پسماند ساختمانی به محل‌های مخصوص بازیافت این نوع از پسماند ارسال و بخشی از این نخاله‌ها به مرکز پردازش و دفن آبعلی منتقل می‌شود. یزدانی ادامه داد: در حال حاضر این مرکز روزانه ۷ هزار تن انواع پسماندهای ساختمانی و نخاله را بازیافت می‌کند که با تکمیل سومین کارخانه این ظرفیت به ۱۱ هزار تن روزانه خواهد رسید، امیدواریم در ادامه ظرفیت این مرکز را به بازیافت ۱۵ هزار تن نخاله و بازیافت ساختمانی برسانیم.
وی افزود: در حال حاضر روزانه ۲۲ هزار تن نخاله ساختمانی به این مرکز ارسال می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره افتتاح مرکز کنترل و نظارت تصویری مدیریت پسماند که دیروز به بهره‌برداری رسید نیز گفت: روزانه پنج هزار و 500 تا 6 هزار تن پسماند ‌تر توسط ۱۱ ایستگاه در سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که تمامی این ایستگاه‌ها و همچنین ماشین‌های جمع‌آوری به صورت برخط کنترل و همه مراحل مانیتورینگ می‌شوند. یزدانی تاکید کرد: مقرر شده در پایان شهریورماه پرداخت‌ها برای حوزه پسماند تنها براساس این مانیتورینگ‌ها انجام شود. وی درباره بهره‌برداری از پنج دستگاه خوددریافت پسماندهای خشک نیز گفت: در حوزه کاهش پسماند این دستگاه‌ها در میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های شهروند و همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ مستقر خواهند شد، ظرف چند روز آینده تعداد این دستگاه‌ها در سطح شهر تهران به ۲۰ دستگاه خواهد رسید.

نظر شما