شناسهٔ خبر: 42470793 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سازمان نوسازی ابلاغ کرد؛

اعتبار 55 ميليارد توماني براي تجهيزات کلاسي مناطق محروم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از ابلاغ اعتباری 55 میلیارد تومانی برای تجهیزات کلاس‌های درس مناطق محروم خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای مهراله رخشانی مهر با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این سازمان برای ارتقای وضعیت فضا‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی در سال تحصیلی جدید گفت: بیش از 55میلیارد تومان اعتبار برای کمک به تجهیزات کلاسی مدارس مناطق محروم در نظر گرفته شده است و به زودی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.
وی ادامه داد: این استان‌ها شامل استان‌های آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان و هرمزگان می‌شود.
آقای رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه سازمان نوسازی مدارس با توجه به مسؤولیت‌های خود در زمینه تجهیزات کلاسی و فضا‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی اقدام می‌کند، گفت: تهیه تبلت و ابزار‌هایی این چنینی به عنوان تجهیزات هوشمندسازی بر عهده معاونت پشتیبانی وزارت متبوع است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: قرار براین است تا طرح‌های در نظر گرفته شده برای سال تحصیلی جدید به طور متمرکز و با حضور رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسؤولان مربوطه به طور مجازی به بهره‌برداری برسد که البته به دلیل مشغله‌های کاری و شرایط خاص کشور در پی شیوع کرونا این افتتاح رسمی به تعویق افتاده است، اما فضا‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی آماده و پذیرای دانش‌آموزان هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی اظهارکرد: در 6 ماهه اول سال هزار و 630 فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی در قالب 8 هزار و 51 کلاس درس و هزار و 423مدرسه، 84پروژه ورزشی و 124پروژه تربیتی آماده تحویل و بهره‌برداری است همچنین هزار و 268 طرح شامل 6 هزار و 812کلاس درس هم تا پایان سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظر شما