شناسهٔ خبر: 42465284 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

بهره برداري از 70 دستگاه ناوگان ريلي جديد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- پنجمین مرحله بهره برداری از واگن‌های مسافری، باری و لکوموتیو جدید در سال 99، و الحاق 70 دستگاه انواع ناوگان ریلی، با حضور وزیر راه و مدیرعامل راه آهن برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در این مرحله 70 دستگاه انواع ناوگان ریلی شامل 59 واگن باری جدید، 2 واگن مسافری جدید و 9 لکوموتیو بازسازی و بهسازی شده در کارخانجات داخلی کشورمان به ناوگان ریلی کشور ملحق شد.
برای ساخت و بهسازی این ناوگان، 73 میلیارد تومان اعتبار از محل آورده شرکت‌های بهره بردار و ظرفیت‌های قانون بودجه کشور و همچنین قانون رفع موانع تولید هزینه شده که 2 میلیارد تومان آن برای بهسازی ناوگان لکوموتیو و بقیه برای ساخت واگن‌های مسافری و باری هزینه شده است.
گفتنی است؛ از ابتدای سال جاری در چهار مرحله جمعا، 259 دستگاه انواع ناوگان ریلی شاملی لکوموتیو و خودکشش، واگن باری لبه بلند و حمل مایعات خطرناک و واگن مسافری ساخت شرکت‌های داخلی به ناوگان ریلی کشور ملحق شده بود و با احتساب مرحله پنجم از ابتدای سال تاکنون 329 دستگاه ناوگان حمل‌ونقل ریلی به مجموع ناوگان ریلی کشور افزوده شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، در مرحله نخست الحاق که فروردین امسال بود 56 دستگاه، در مرحله دوم 88 دستگاه، در مرحله سوم 65 دستگاه، در مرحله چهارم 50 دستگاه و در این مرحله 70 دستگاه انواع ناوگان ریلی با اعتبار 567 میلیارد تومان ساخته و به شبکه ریلی کشور اضافه شده اند.

نظر شما