شناسهٔ خبر: 42457191 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حال و هوای این روزهای بازار خودرو؛

تخته گاز قيمت خودرو در سراشيبي نبود نظارت

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- در حالی که مسئولان از ابتدای سال وعده ارزان شدن قیمت خودرو و افزایش عرضه آن را داده اند، اما آنچه در عمل دیده می‌شود افزایش بی ضابطه قیمت در بازار است.
به گزارش خبرگزاری آریا، در سه روز گذشته قیمت خودرو‌های داخلی از 10 تا 25 میلیون تومان افزایش یافته است به عنوان مثال تیبا 2 با افزایش قیمت 11 میلیون تومانی ظرف 48 ساعت به 124 میلیون تومان، پراید 111 با افزایش حدود 4 میلیون تومانی به 104 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 4 با افزایش 8 میلیون تومانی به 182 میلیون تومان، سمند ال ایکس با افزایش 13 میلیون تومانی به 170 میلیون تومان و پژو پارس با افزایش حدود 10 میلیون تومانی به حدود 230 میلیون تومان رسیده است.
به نظر می‌رسد این افزایش قیمت افسارگسیخته ناشی از عدم نظارت مناسب وزارت صمت و سازمان حمایت در این بازار پرتلاطم است، بی تدبیری مسئولان نظارتی در مدیریت بازار باعث شده تا روند افزایش قیمت به صورت نجومی باشد.
از سوی دیگر خودرو سازان مجوز افزایش قیمت با بازه‌های زمانی سه ماه یک بار گرفته اند که همین موضوع موجب شکل گیری انتظار تورمی در بازار و افزایش روز به روز قیمت آن شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، در این شرایط وضع قوانین و چارچوبی که ضمانت اجرایی داشته باشد برای بازگشت به آرامش این بازار پر تراکم از هر زمانی ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

نظر شما