شناسهٔ خبر: 42451796 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

شهرداری به وضعیت آشفته بصری شهر تهران رسیدگی کند

صاحب‌خبر - عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بی‫نظمی و آشفتگی تابلوهای تجاری و صنفی با مشارکت و پرداخت هزینه توسط واحدهای تجاری مستقر در مناطق و محلات به راحتی قابل بهبود است.
به گزارش مهر، ناهید خداکرمی در جلسه شورای شهر با نشان دادن تصاویری از تبلیغات شهری بیان کرد: شهر تهران از نظر بصری در وضعیت آشفته و ناخوشایندی قرار دارد که یک سری مربوط به عناصر معماری در مقیاس بزرگ مانند ساختمان‌ها است که متاسفانه بهبود نما و منظره آنها زمان طولانی می‌خواهد و یک‌سری هم عناصر کوچک هستند که ساماندهی و تغییر آنها با وجود آنکه ساده و کم هزینه است، نقش موثری در بهبود سیما و منظر شهری دارد. این بی نظمی و آشفتگی با مشارکت و پرداخت هزینه توسط واحدهای تجاری مستقر در مناطق و محلات به راحتی قابل بهبود است.
این عضو شورای شهر گفت: به همین دلیل به شهردار تهران تذکر داده می‌شود با توجه به مصوبات مربوطه از شورای اول تا چهارم (به شماره ۱۶۰۲۱۳۵۲۶۴۳۵ مورخ 12/10/94، ۱۶۰۲۰۹۴۱۷۶۷۷. ۱۶۰۲۰۸۵۱۵۲۹۸ و ۱۶۰۱۹۰۷۱۱۶۷۴ و مصوبه اصلاحی مورخ ۰۷/‏۱۱/‏۱۳۹۷‬ شورای پنجم) علاوه بر توجه به اخذ عوارض تابلو‌ها، نسبت به ساماندهی تابلوهای واحدهای تجاری صنفی و اداری اقدام کند و در صدور مجوز نصب تابلو‌ها، طراحی، ارتفاع، فونت، رنگ، اندازه، نورپردازی، میزان بیرون زدگی و شیوه نصب تابلو در ابعاد استاندارد منطبق با بافت و هویت هر منطقه اقدام کند و ضمن جلوگیری از آشفتگی بصری برای سلامت روح و روان شهروندان و نظم بخشی به المان‌های بصری بر اساس ضوابط طراحی شهری در هر راسته اقدام عاجل به عمل آورد.

برچسب‌ها:

نظر شما