شناسهٔ خبر: 42446603 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

موبایل و تبلت

اعلام شرایط جدید برای رجیستری گوشی مسافری

شرایط جدید برای رجیستری گوشی مسافری اعلام شد.

صاحب‌خبر -

مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری اعلام‌کرد: رجیستری گوشی تلفن همراه مسافری تنها با درج شماره سیم کارتی امکان پذیر است که حداقل ۲۰ روز از زمان فعالسازی آن گذشته باشد.

به گزارش مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره داغی اظهار‌کرد: از آنجا که بعضی اشخاص سودجو با سوءاستفاده از اطلاعات هویتی مسافرانی که به خارج از کشور سفر کرده و به کشور بازگشته اند به نام آن ها سیم کارت خریداری کرده و از آن برای رجیستری گوشی تلفن همراه قاچاق استفاده می کردند، به دنبال در خواست رگولاتوری، کمیته راهبری طرح رجیستری، سپری شدن حداقل ۲۰ روز از زمان فعالسازی سیم کارت را برای رجیستری گوشی مسافری الزامی کرد.

او در تشریح جزئیات این الزام گفت: علاوه بر خرید و فعالسازی سیم کارت، الزام مدت زمان ۲۰ روزه برای سایر تغییرات سیم کارت مانند ترابرد، تغییر در مالکیت، تعویض سیم کارت یا تغییرات مربوط به اسناد هویتی مشترک (شناسنامه) را نیز شامل می شود.

مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری با اشاره به این که در حال حاضر به محض فعال سازی سرویس تلفن ثابت، تلفن همراه و یا اینترنت پرسرعت، بلافاصله پیامکی با ماسک cra به سیم کارتی که به نام مشترک ثبت شده است، ارسال و به مشترک در مورد فعال شدن آن سرویس اطلاع رسانی می شود، گفت: در صورتی که مشترک برای چنین سرویسی اقدام نکرده باشد میتواند از طریق مراکز تماس اپراتورها برای غیرفعال سازی این سرویس ها اقدام کند.

شرایط جدید برای رجیستری گوشی مسافری,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,موبایل و تبلت

قره داغی اظهار‌کرد: اکنون با الزام ۲۰ روزه کمیته راهبری طرح رجیستری مشترکان فرصت کافی دارند تا در صورتی که متوجه سوءاستفاده از اطلاعات هویتی خود شدند برای ثبت شکایت و قطع سیم کارتی که خود اقدام به خریداری آن نکرده اند در اپراتور همراه‌اول با شماره ۰۹۹۹۰، در اپراتور ایرانسل با شماره ۷۰۰ و در اپراتور رایتل با شماره ۲۰۰ تماس بگیرند و برای تماس با خط اپراتوری به جز اپراتور خودشان با شماره گیری ۰۹۱۲۹۹۹۰ از خدمات مرکز تماس همراه‌اول، شماره ۰۹۳۷۷۰۷۰۰۰۰ اپراتور ایرانسل، شماره ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ اپراتور رایتل، شماره ۰۹۹۹۹۹۹۹۰۰۰ اپراتور سامان تل، شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰ اپراتور شاتل موبایل و شماره ۰۹۹۹۱۱۰۰۰۰۰ اپراتور نگین تل (آیتل) استفاده کنند.

او درباره راه‌های رسیدگی به شکایات مشترکان در مورد سوءاستفاده از اطلاعات هویتی، گفت: مشترکان در صورت داشتن شکایت در مورد سوءاستفاده از اطلاعات هویتی خود میتوانند با مرکز تماس ۲۴ ساعته ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۹۵ تماس گرفته و یا به سایت cra.ir.۱۹۵ مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت و برای قطع سیم کارت اقدام کنند.