شناسهٔ خبر: 42443247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

فراخوان برگزاری چهاردهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در فضای مجازی

موج نیوز

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از برگزاری چهاردهمین جشنواره قرآنی مدهامتان بصورت غیر حضوری و در فضای مجازی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان ، کامل گلباغی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح شرایط شرکت در چهاردهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در فضای مجازی اظهار کرد: چهاردهمین جشنواره قرآنی مدهامتان به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت غیرحضوری و در رشته‌های تلاوت نور (ترتیل)، قرائت نماز و اذان و مکبری اعلام فراخوان شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان اینکه علاقمندان تا 30 آذرماه می‌توانند نسبت به شرکت در این اقدام کنند، افزود: این جشنواره در رشته‌های تلاوت نور (ترتیل)، قرائت نماز و اذان در هر دو بخش خواهران و برادران و در رشته مکبری ویژه برادران به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه‌‌های مسجد https://bachehayemasjed.ir/  برگزار خواهد شد.

وی این جشنواره را ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اعلام کرد و افزود: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع است البته در شرایط عادی، اجرا و ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و امتیاز بیشتری است.

گلباغی به شرایط رشته‌های جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: رشته تلاوت نور (ترتیل)، ویژه رده سنی 9 تا 14 سال (متولدین 1385 تا 1390) با محوریت قرائت سوره مبارکه یاسین (فراز 1: آیات 1 تا 12 و فراز 2: آیات 33 تا40)، سوره مبارکه الرحمن (فراز 1: آیات 1 تا 18 و فراز 2: آیات 60 تا 78) و سوره مبارکه واقعه (فراز 1: آیات 1 تا 24 و آیات 57 تا 74) است و در آن بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، داوری می‌شود.

وی با بیان اینکه در رشته قرائت نماز نیز همچون رشته قرائت، رده سنی 9 تا 14 سال (متولدین 1385 تا 1390) امکان شرکت دارند، اعلام کرد: در رشته نماز اثر ارسالی باید مربوط به اجرای زنده نماز 3 رکعتی باشد و همه اذکار (تسبیحات اربعه) با صدای بلند قرائت شود که در این رشته بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، مورد داوری قرار می‌گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، شرایط شرکت در رشته اذان را صرفا ضبط و ارسال اذکار اذان از الله اکبر تا حی علی الصّلاه اعلام و ابراز داشت: آثار ارسالی رشته اذان در بخش های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

گلباغی همچنین در خصوص رشته مکبری عنوان کرد: این رشته ویژه برادران است و در دو رده سنی زیر 9 سال شامل متولدین 1390 به بعد و رده سنی 9 تا 14 شامل (متولدین 1390 تا 1385) با محور اجرای زنده مکبری نماز دورکعتی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: آثار ارسالی رشته مکبری در بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی که در مرحله کشوری مسابقات مدهامّتان، سازمان اوقاف و امورخیریه، آموزش و پرورش، بسیج، معاونت قرآن و عترت و ...)  طی سال‌های 96 تا 98 رتبه‌های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر و نیز افرادی که در مرحله استانی مسابقات مذکور رتبه اول راکسب کرده باشند، امکان شرکت در این جشنواره را ندارند.

گلباغی با بیان اینکه هر فرد صرفا در یک رشته و با ارسال یک اثر امکان شرکت دارد، یادآوری کرد: اجرای تقلیدی از الگوهای بارگذاری شده رشته‌های مسابقات در سامانه، دارای امتیاز ویژه است و فایل‌های ارسالی در همه رشته‌ها باید به صورت تصویری و چهره شرکت کننده به طور کامل مشخص باشد و علاوه بر این، ضبط فیلم به صورت افقی، بی‌حرکت و بدون تدوین و حداکثر زمان اثر سه دقیقه با حجم حداکثر 30 مگابایت باشد.

نظر شما