شناسهٔ خبر: 4242911 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

40 هزار تن ميوه تاکنون در سراسر کشور توزيع شده است

موج- قائم مقام سازمان مرکزي تعاون روستايي گفت: تاکنون حدود 40 هزار تن سيب و پرتقال، در طرح تامين ميوه شب عيد در سراسر کشور توزيع شده است.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، سيد مهدي کلاته رحماني با اشاره به اينکه تاکنون دو سوم از پرتقال ذخيره سازي شده در سراسر کشور توزيع شده است، افزود: يک سوم از پرتقال ذخيره سازي شده در سردخانه ها موجود است و هيچ کمبودي براي تامين پرتقال مورد نياز مردم نداريم.
وي گفت: هم اکنون هر کيلو پرتقال در ميادين ميوه و تره بار تهران 2900 تومان عرضه مي شود.
قائم مقام سازمان مرکزي تعاون روستايي افزود: توزيع و عرضه ميوه شب عيد در تهران بعد از دو روز تعطيلي امروز در ميادين ميوه و تره بار آغاز شد و مردم مي توانند ميوه مورد نياز خود را تامين کنند.
رحماني گفت: امسال نياز ميوه شب عيد از محل توليد داخل تامين شد و مردم نيز از توليد داخل استقبال کردند.
وي با بيان اينکه در سال هاي گذشته از نياز مردم و تقاضاي بازار براي واردات ميوه سوء استفاده مي شد، افزود: امسال، بازار شب عيد با توجه به ذخيره سازي مناسب از محل توليد داخل تامين شد.
قائم مقام سازمان مرکزي تعاون روستايي تاکيد کرد: هم اکنون ميوه شب عيد پرتقال و سيب با قيمت تصويب ستاد تنظيم بازار در تمام ميادين ميوه و تره بار به هر ميزان که نياز باشد توزيع مي شود و هيچ کمبودي نداريم.
رحماني از مردم خواست ميوه مورد نياز خود را از مکان هاي عرضه ميوه شب عيد ستاد تنظيم بازار تهيه کنند و ميوه گران نخرند.
وي گفت: واردات ميوه فقط در فصلي که ميوه در داخل توليد مي شود ممنوع است و در فصول ديگر با پرداخت تعرفه انجام مي شود.
قائم مقام سازمان مرکزي تعاون روستايي افزود: امسال بازار ميوه شرايط متعادل و آرامي داشت و نياز مصرف کننده تامين شد.
رحماني درباره قيمت ميوه شب عيد گفت: عرضه پرتقال با قيمت 2900 تومان به نفع توليدکننده، عاملان توزيع و مصرف کننده است و نبايد بالاتر از اين قيمت عرضه شود اين قيمت در استان هايي که فاصله دورتري دارند به علت افزايش هزينه حمل اندکي بالاتر است.
وي ميزان سيب عرضه شده در ميادين و مکان هاي عرضه مستقيم را 20 هزار تن اعلام کرد و افزود: امسال از لحاظ توليد سيب هيچ مشکل و کمبودي نداشتيم و چون سيب مازاد بر نياز توليد عرضه شده بهتر است براي حمايت از توليدکننده شهروندان سيب بيشتري مصرف کنند.
قائم مقام سازمان مرکزي تعاون روستايي گفت: هيچ محدوديتي براي توزيع و عرضه سيب نداريم و به اندازه کافي در سردخانه ها موجود است.
رحماني افزود: براساس مصوبه ستاد تنظيم بازار کشور عرضه ميوه شب عيد تا پانزدهم فروردين ادامه دارد و در صورت نياز طرح تا پايان فروردين اجرا مي شود.
وي گفت: در برخي استان ها ميوه مورد نياز شب عيد بدون وقفه در ميادين توزيع و عرضه شده است و در برخي استان ها نيز براساس اعلام فرمانداري و تقاضاي موجود توزيع ميوه از فردا و در استان تهران نيز از امروز مجددا آغاز مي شود.

نظر شما