شناسهٔ خبر: 42403905 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

خاورمیانه

عادی سازی روابط کوزوو و صربستان با اسرائیل/ بازگشایی سفارت ابوظبی در رژیم صهیونیستی

روابط اسرائیل با دو کشور "کوزوو و صربستان" برقرار می شود.

صاحب‌خبر -

رییس جمهور آمریکا خبرداد که کوزوو و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط و همچنین برقراری روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا عصر جمعه (به وقت تهران) خبرداد که کوزوو و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط و همچنین برقراری روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند.

این اقدام کوزوو بعنوان بخشی از گفت وگوهایی بوده که این کشور با آمریکا داشته است.

صربستان نیز خبرداد که در حال عادی سازی روابط اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی است تا بدین وسیله به جذب سرمایه و ایجاد اشغال بپردازد.

صربستان همچنین خبرداد که سفارت خود در تل آویو را به قدس اشغالی انتقال خواهد داد.

بازگشایی سفارت ابوظبی در اسرائیل

روابط اسرائیل با کشورهای جهان,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,خاورمیانه

مهر نوشت: روزنامه القدس العربی چاپ لندن به نقل از یک مسئول بلندپایه امارات اعلام کرد که سفارت ابوظبی در رژیم صهیونیستی طی ۳ تا ۵ آینده افتتاح خواهد شد.

این مسوول که خواست نامش فاش نشود، اعلام‌کرد: اسرائیلی ها از ۳ تا ۵ دیگر میتوانند بعد از افتتاح سفارت ابوظبی در تل آویو، با اخذ ویزا به امارات سفر کنند.

مخالفت اسرائیل با پیشنهاد لبنان برای ترسیم مرزهای دریایی

روابط اسرائیل با کشورهای جهان,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,خاورمیانه

شفقنا نوشت: روزنامه الشرق الاوسط گزارش داد که اظهارات شینکر در حاشیه سفرش به لبنان و دیدارش با ژوزف عون، فرمانده ارتش و بررسی راه‌های همکاري میان ارتش دو کشور مطرح شد.

شینکر گفت که چارچوب مذاکرات میان لبنان و اسرائیل شاهد تغییراتی شده است و این تغییرات هنوز موافقت اسرائیل را جلب نکرده است.

از سوی دیگر، محافل سیاسی در واشنگتن اعلام کردند که هیچ راه حلی برای بحران لبنان تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود نخواهد داشت.

نظر شما